برای موفقیت تنها یک راه باقیست و آن خودتان هستید.

بابک زنجانی چقدر بدهکار است ؟

بابک زنجانی چقدر بدهکار است ؟

مشخص شدن میزان دقیق بدهی بابک زنجانی

بابک زنجانی

شرکت ملی نفت بر این باور است که بابک زنجانی مبلغ ۲٫۶ میلیارد یورو بدهی به این شرکت دارد ولی قاضی صلواتی در دادنامه صادره معتقد است که متهم ردیف اول پرونده نفتی مبلغ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به شرکت ملی نفت بدهکار است .

به گزارش ویکی جوان: وکیل مدافع آقای زنجانی در جواب به سوال دادگاه در حکم خود، میزان بدهکاری موکل خود به شرکت نفت را چه مبلغی اعلام کرده است گفت:هر کسی اعم از موکل یا شرکت نفت می تواند معتقد بر این باشد اما مستند، رای دادگاه است در صورتی که نهایی نشده است.

رسول کوهپایه زاده  در ادامه گفت: میزان ارزش اموال داخلی آقای زنجانی در جلسه دادگاه را از سوی معاون دادستان، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مشخص کرده است که با یک حساب ساده معلوم می شود که این رقم می تواند ۳۰ درصد بدهی موکل من را پوشش دهد ولی وکیل شرکت نفت بدون دقت گقته است اگر اموال به فروش هم برسد، یک ششم بدهکاری آن را هم در بر نخواهد گرفت.

وکیل مدافع متهم در ادامه گفت در خصوص پیگیری سهام شرکت (اونر ایر ) که توسط ( قدرت تنجل) امین اموال بابک زنجانی به فروش رفته است اعلام کردند: با وکالتی که ۱۸ فروردین موکلم به شرکت نفتی داد، پیگیری دوستان با سرعت بیشتری پیگیری شد. متاسفانه وکیل شرکت ملی نفت اخیرا طبق خلاف واقعی داشته و گفته است این شرکت با همکاری وزارت امور خارجه  و گرفتن وکلای خارجی درصدد است بدهی خود را از آقای زنجانی بگیرد در صورتی که خود زنجانی وکالت داده است تا شرکت نفت از دادگاه های ترکیه اقامه دعوا کند ، متاسفانه بدین صورت تلقین شده که گویی زنجانی همکاری نکرده است و شرکت نفت مستقیما وارد شده است.

وکیل مدافع زنجانی درباره ی آخرین وضعیت پرداخت بدهی موکلش از طریق انتقال پول به شماره حساب تعیین شده از سمت بانک مرکزی گفت: ما قبلاُ می گفتیم که نحوه برداشت تحریم ها به صورت خیلی کند پیش می رود و بانک ها با احتیاط با ما همکاری می کنند اما دوستان معتقد بودند که ما بهانه می آوریم. ولی الان خود آقای سیف می گوید که از برداشته شدن تحریم ها چیزی به دستمان نرسیده است و همه فعالان بخش خصوصی که هیچ خط سیاسی نداند و خود بانک ها می گویند هنوز نتوانستیم پول منتقل کنیم و قرض هایی که بقیه به شرکت نفت داشتند را وصول کنیم.

وی ادامه داد:مشکلاتی که در این بخش ارتباط داشتیم همچنان به کار خود با قدرت قبلی ادامه می دهند و آخرین کار انجام شده زنجانی نیز ، اعلام آمادگی برای واریز پول به حساب یک بانک خارجی بود که کارگزار یورویی آن بانک، از گرفتم وجه خودداری کرد. در کل برای تبادلات بانکی واقعا فراهم نیست و این واقعیت غیر قابل پوشیدنی است.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *

-