جزئیات بمب گذاری ماشین در استانبول ترکیه + عکس

جزئیات بمب گذاری ماشین در استانبول ترکیه + عکس

بمب گذاری در استانبول + انفجار خودروی بمب گذاری شده

بمب گذاری در استانبول + انفجار خودروی بمب گذاری شده

در این قسمت از زندگی ایرانی بمب گذاری در استانبول + انفجار خودروی بمب گذاری شده را برای شما عزیزان قرار داده ایم .

 شبکه سی‌ان‌ان ترکیه از شنیده شدن صدای انفجار در مرکز شهر استانبول خبر داد.بر اساس این گزارش، یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی تأسیسات نظامی منفجر شده است.اطلاعات اولیه از زخمی شدن دست‌کم پنج نفر بر اثر انفجار این خودروی بمب‌‌گذاری شده حکایت می‌کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید

در بمب گذاری روز شنبه (۲۹ اسفند) در نزدیکی میدان تقسیم در استانبول ترکیه ۵ نفر از جمله عامل انتحاری کشته شدند. (خبرگزاری فرانسه)

به دنبال حادثه تروریستی روز شنبه در استانبول، سفارت ایران در ترکیه به مسافران ایرانی و افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، توصیه کرد از حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند.

در اطلاعیه ای که بر روی تارنمای سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا قرار داده شده، از شهروندان ایرانی خواسته شده ضمن رعایت هشدارهای امنیتی از حضور در اماکن پرتردد و تجمعات پرهیز نمایند.

در بمب گذاری روز شنبه (۲۹ اسفند) در نزدیکی میدان تقسیم در استانبول ترکیه، یک ایرانی و سه اسرائیلی کشته شدند. ۳۶ نفر از جمله چندین ایرانی نیز در میان مجروحان این حادثه هستند.

مقام های ایرانی از جمله وزیر خارجه محمد جواد ظریف که برای دیدار با مقامات ترکیه به این کشور سفر کرده است این انفجار را محکوم کردند.

ظریف همچنین با یکی از مجروحان این حمله در بیمارستان تلفنی تماس گرفت.

در همین حال رسانه های ترکیه به نقل از مقامات امنیتی این کشور اعلام کردند هویت عامل انتحاری حمله استانبول شناسایی شده است.

بر اساس این گزارش، این فرد با نام «محمد اوزترک» عضو گروه تروریستی داعش بوده و نام وی در فهرست افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی این کشور قرار داشته است. افکان آلا وزیر کشور ترکیه اعلام کرد ۵ نفر در ارتباط با این حمله دستگیر شده اند.

در همین حال وزارت کشور ترکیه از افزایش بی سابقه تدابیر امنیتی در سراسر کشور خبر داده است.

هفته گذشته نیز در پی انفجار بمب در انکارا پایتخت ترکیه دست کم ۳۷ تن کشته و دست کم ۱۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *