جالب ترین لباس‌های عروسی دنیا

جالب ترین لباس‌های عروسی دنیا

تصاویری از سنتی ترین عروس های دنیا را اینجا ببینید.

با شنیدن کلمه عروس اولین چیزی که به ذهنمان می آید دختری با لباس سپید عروسی است اما همیشه چنین نیست. در بسیاری از نقاط دنیا برگزاری مراسم ازدواج بدون لباس های سنتی معنایی ندارد. در واقع در مراسم های سنتی ازدواج، بیش از آنکه زیبایی عروس و خودنمایی وی و دیگر مهمانان مد نظر قرار داشته باشد معرفی بخشی از رسوم و سنت همان فرهنگ در درجه اهمیت قرار دارد. آنچه در ادامه می آید نگاهی به عروس هایی از سراسر جهان است، عروس هایی که ترجیح می دهند به جای لباس سفید عروسی لباس هایی کاملا سنتی و مطابق با آداب و رسوم خود بپوشند تا به آنها لقب زیباترین و با فرهنگ ترین عروس های دنیا داده شود:

این یک عروس مراکشی است که او را در کنار همسرش می بینید. این تازه عروس و تازه داماد لباس های سنتی مخصوص عروس و دامادهای مراکشی را می پوشند:

زیباترین عروس ها

این هم تصویری از یک عروس نروژی است. بسیاری از ما فکر می کنیم که اروپایی ها لباس سنتی ندارند اما مردمان کشورهای اسکاندیناویایی از جمله مردم اروپا هستند که لباس هایی کاملا سنتی برای مراسم ازدواج خود دارند و در فرهنگ آنها لباس سفید توری وجود ندارد. هنوز هم بسیاری از دختران نروژی ترجیح می دهند که در روز ازدواجشان لباس های سنتی بپوشند ، مثل این یکی که البته یک تاج سنتی را هم بر سر نهاده:

زیباترین عروس ها

این دختر هم یک عروس اندونزیایی است، بدون هیچ آرایشی و بدون هیچ زرق و برقی…. او لباسی ساده اما بسیار سنتی در روز عروسی خود به تن کرده است:

زیباترین عروس ها

روسیه بیش از ۱۸۵ قومیت مختلف دارد که هر کدام ممکن است برای خود آداب و رسومی داشته باشند. عروس و دامادی که در زیر می بینید مربوط به یکی از همین قومیت ها هستند. هر دو در روز ازدواج خود لباسی کاملا سنتی و قدیمی به تن کرده اند:

زیباترین عروس ها

این هم عروس ازبکستانی و یک لباس کاملا سنتی با رنگ های شاد و طرح های مختلف….

زیباترین عروس ها

این هم یک عروس مراکشی دیگر…

زیباترین عروس ها

در قزاقستان دخترها در روز عروسی خود یک لباس کاملا سنتی به نام “سائوکله” می پوشند که سفید است… این لباس بخشی از فرهنگ و سنت مردم قزاق به شمار می رود:

زیباترین عروس ها

یک عروسی کاملا سنتی در ژاپن. عروس و داماد هر دو لباس سنتی و مشهور ژاپنی ها یعنی کیمونو را می پوشند:

زیباترین عروس ها

این دختر هم یک عروس کنیایی اهل “ماسای” است. به چیزی که دور گردن او قرار گرفته و سر تراشیده اش دقت کنید. عروس های کنیایی یک شنل رنگی و طرح دار روی شانه خود می اندازند و چیزهای زیادی را به گردن و گوش خود آویزان می کنند. این عروس کنیایی کاملا طبق آیین و رسم قوم خودش لباس پوشیده است و البته هیچ گونه آرایشی هم نمی کند:

زیباترین عروس ها

اما می رسیم به آداب عروس در چین. چینی ها که فرهنگی غنی دارند در روز عروسی بر تن تازه عروس ها لباسی قرمز می کنند. رنگ قرمز در فرهنگ چینی ها نمادی از خوشبختی است. همچنین چینی ها اعتقاد دارند رنگ قرمز شیطان و اصلا بدی را از زندگی زوج تازه ازدواج کرده دور نگه می دارد:

زیباترین عروس ها

این دختر یک عروس از کره جنوبی است. دخترهای کره ای در روز عروسی خود یک لباس سنتی و باستانی به نام هانبوک را می پوشند:

زیباترین عروس ها

این هم نمایی دیگر از لباس عروس های کره ای….

زیباترین عروس ها

این هم یک عروس رومانیایی است با لباس کاملا سنتی اش:

زیباترین عروس ها

جالب ترین لباس‌های عروسی دنیا

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *