طرز تهیه مرغ ایتالیایی

طرز تهیه مرغ ایتالیایی

Italian Chicken

در این مطلب یک غذای بین الملل خوشمزه از کشور ایتالیا رو معرفی می کنیم : مرغ ایتالیایی . زمان تهیه این غذا ۲۰ دقیقه می باشد .

مواد لازم برای تهیه مرغ ایتالیایی :

یک فنجان پنیر رنده شده پارمیسان

۲ قاشق غذاخوری پونه خشک

۱ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده تازه و یا ۱ قاشق چای خوری جعفری خشک

۱/۲ قاشق چای خوری پودر سیر

۱/۴ قاشق چای خوری فلفل

۳ قاشق غذاخوری مارگارین آب شده

۴ عدد سینه مرغ نصفه بدون پوست

طرز تهیه مرغ ایتالیایی :

در ظرفی مناسب ۵ مورد اول مواد غذایی لازم رو با هم ترکیب می کنیم . سپس تکه های مرغ رو با مخلوط ادویه و مارگارین آب شده ترکیب می کنیم .

تکه های مرغ و چاشنی مخلوط رو در یک ظرف روغن بریزید و مابقی مخلوط و مارگارین آب شده رو نیز اضافه کرده سپس در دمای ۴۲۵ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر گذاشته .

نوش جان و لذت ببرید !

خواص مواد غذایی اصلی :

مرغ سرشار از پروتئین است و ۱۲۰ گرم آن حدود ۷۰ درصد نیاز بدن به پروتئین رو تامین می کند . در سالمندان برای پیشگیری از کاهش تراکم استخوان پروتئین مرغ بسیار مفید هست و باید در حد تعادل استفاده شود زیرا در رژیم های غذایی پرپروتئین سبب تشدید پوکی استخوان می شود . مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین B3 می باشد . این ویتامین ضد سرطان بوده . مصرف مرغ از بروز آلزایمر نیز جلوگیری می کند . ۱۲۰ گرم گوشت مرغ حدود ۳۲ درصد نیاز انسان به ویتامین B6 رو تامین می کند . که در سلامت قلب و عروق بسیار مفید است . از مرغ به عنوان یک غذای خوب برای تامین انرژی سوخت و ساز بدن می توان نام برد . مرغ را می توان جایگزینی ایده آل برای گوشت قرمز دانست . مرغ ترکیب مناسبی از ویتامین های مورد نیاز بدن است و در غذاهای زیادی می توان از آن استفاده کرد .

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *