برای خوشتیپ کردن کودکانمان از چه لباس هایی استفاده کنیم

کودکان خوشتیپ

kids-fashion

برای خوشتیپ کردن کودکانمان از چه لباس هایی استفاده کنیم

تربیت فرزند شاید در ظاهر ربطی شیک پوشی و ظاهر او نداشته باشد اما چه بخواهید و چه نخواهید والدین نقش اساسی در ایجاد سلیقه کودکان خود برای آینده دارند و بهتر است بدانید نحوه لباس پوشیدن فرزندتان در آینده و موقعیت او تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش آلامتو و به نقل از بامیلو؛ برای اینکه بچه‌ هایتان در لباس پوشیدن به سبک و تیپ مخصوص به خود برسند باید کم‌کم چطور هماهنگ کردن لباس‌هایشان را به آنها آموزش دهید. به‌طوری‌که لباس‌هایشان، از لحاظ مدل و جنس و رنگ با هم هماهنگ باشند. این کار حتی به نفع جیب شما هم تمام می شود. چرا که بچه‌هایتان یاد می‌گیرند با کمترین لباس، بهترین ظاهر را برای خود دست‌وپا کنند. توجه به پوشاک جانبی می‌تواند در این راه به شما کمک زیادی کند.

اولین قدم حذف کردن لباس‌هایی است که نمی‌خواهید. لباس‌ها را از کمد بیرون بیاورید و براساس سلیقه یا نیازتان آن را انتخاب کنید. این روش ابتدایی‌ترین روش است. اما هم کار را برای شما آسان می‌کند و هم می‌تواند کار سرگرم‌کننده‌ای باشد. به شما این نوید را می‌دهیم که هر چقدر در این کار مهارت بیشتری کسب کنید، احتمالا کمدتان را از لباس‌های بیشتری می‌تکانید و جعبه‌های بیشتری از لباس‌های بخشیدنی به پشت در خانه‌تان خواهد رسید. بعد از مدتی موجودی لباس‌هایتان کمتر اما کاربردی‌تر خواهد بود.

نکته‌هایی برای ترکیب لباس بچه ها و هماهنگی آسان

برای این کار باید ابتدا شرایط و موقعیت فرزندتان را بسنجید.

آیا بچه‌ شما لباس فرم مدرسه می‌پوشد؟

آیا در یک شهر ساحلی، منطقه روستایی یا بافتی کاملا شهری زندگی می‌کنید؟

آیا خانواده شما عموماً در مراسم مذهبی یا دیگر مراسم رسمی شرکت می‌کنند؟

آیا در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که از هر چهار فصل برخوردار است یا آب‌وهوایی محدود را تجربه می‌کنید؟

پاسخ دادن به این پرسش‌ها به تعیین نیازهای اساسی کمک می‌کند. شما باید کمد لباسی را تدارک ببینید که روش و شرایط زندگی شما را در خود جا دهد. با مجموعه‌ای از لباس‌ها که بتوان آنها را در موقعیت‌های مختلف به تن کرد.

در مرحله بعد شما باید برای خودتان دسته‌بندی‌های اصلی را آماده کنید.

بخش بالاتنه لباس

با یک گروه ساده اما همیشگی کار را آغاز کنید. تیشرت، بلوز و پیراهن دکمه‌دار با اندازه‌های متنوع آستین. حالا به این بلوزها و پیراهن‌ها یک لایه رویی اضافه کنید. سوییشرت یا بادگیرهای ساده یا ژاکت دکمه‌دار و کاردیگان ها نقش یک لایه دوم را بازی می کنند که فرد را گرم میکند. این بالاپوش های ساده آسان‌ترین راه برای ترکیب و هماهنگ کردن لباس‌ها هستند. اما خودتان را فقط به رنگ‌های یک‌دست محدود نکنید. گاهی ترکیب متفاوت رنگ‌ها از شما چهره جذاب‌تری می‌سازد.

بخش پایین‌تنه‌ لباس

بی‌شک تیپ و ظاهر شما را این دسته از لباس‌ها کامل می‌کنند. میان شلوارک‌ها، دامن‌ها و شلوارها بر اساس اولویت‌های شخصی و نوع سبک زندگی خود تصمیم‌گیری کنید. کافی است چند دست رنگ بندی ساده و خنثی داشته باشید تا تمام نیاز های شما برطرف شود.

لباس‌های یک‌تکه و سرهمی

درست است که لباس‌های یک‌تکه و سرهمی تنوع کمتری نسبت به دیگر لباس‌ها دارند اما با اضافه کردن یک ترکیب متناسب یا لوازم جانبی زیبا، می‌توانید ظاهری متفاوت را به‌وجود بیاورید.

با رنگ‌ها و الگوها بازی کنید:

عبارت «به آن می‌آیدـ» را انتخاب کنید

برای تطبیق‌پذیری بیشتر از اصول خنثی شروع کنید. رنگ‌های تیره‌تر مانند خاکستری، سیاه، قهوه‌ای، خاکی و سرمهای به خصوص برای پایین‌تنه‌ی لباس عالی هستند و عرصه را برای رنگ‌های شاد بالاپوش ها فراهم می‌کنند. همچنین دو یا سه رنگ دلخواه بچه‌ خود را اضافه کنید. بچه‌ ها می‌توانند هر رنگی را که دوست دارند انتخاب کنند. با این حال سعی کنید به دنبال طیفی از رنگ باشید که جذابیت را بیشتر کند.

هنگامی که به یک مبنای مشخص رسیدید، رنگ‌ها و نقش‌های موثرتری را ترکیب کنید.

در انتخاب رنگ بی‌پروا باشید

برای الهام گرفتن در خصوص رنگ، توجه داشته باشید که کدام رنگ در طبیعت یا دکوراسیون اطرافتان یا در گستره مد چشم شما را می‌گیرد و بعد آیا بچه‌ شما هم با این رنگ موافق است؟

اگر معمولا دیدگاهی علمی به قضیه دارید، به رابطه بین رنگ ها توجه کنید:

رنگ‌های متضاد مکمل یکدیگر هستند. آنها را به همراه رنگ‌مایه‌های دارای وضوح بالا انتخاب کنید یا شدت آن را برای یک ظاهر متین و آرام تغییر دهید. فراموش نکنید که تقسیم کردن چرخه به سه قسمت، ترکیبات رنگی جالب مانند آبی سیر و خردلی را متمایز می‌کند.

این را هم بدانید که لباس‌هایی که بر اساس رنگ‌های مجاور شکل گرفته‌اند می‌توانند آرامش‌بخش باشند. ضمن اینکه از ظاهر خنثی و تک‌رنگ نیز شاداب‌ترند.

الگوها را در آغوش بگیرید

ترکیب الگوها، به‌ویژه برای کودکان -که بسیاری از ایرادات مد بزرگسالان بر آن ها وارد نیست – سرگرم‌کننده و سرزنده به حساب می‌آیند. هنگام انتخاب تیپ و ظاهری هماهنگ، می‌توانید سادگی آن را با استفاده از یک رنگ یک‌دست که از الگو گلچین شده، حفظ کنید..

برای ترکیب البسه مجزا با نقش یکسان، در حفظ سازگاری مجموعه رنگ کوشا باشید اما طرح های مختلفی را انتخاب کنید. یک لباس گلدار بزرگ وقتی که با گل‌های ظریف پوشیده شود، امروزی‌تر به چشم می‌آید.

به هنگام ترکیب چاپ‌های متفاوت نیز از همین قوانین پیروی کنید.

لوازم جانبی مد برای لباس شما

لوازم جانبی مد و لباس می‌تواند یک تیپ و ظاهر را کاملا تغییر دهند. حتی یک تغییر ساده در بند کفش می‌تواند در این امر نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

خوش باشید و چیزهای جدید را انتخاب کنید. از تجربه‌های تازه و ناآشنا هراس نداشته باشید و سعی کنید انتخاب‌های متفاوتی را تجربه کنید. رنگ‌های خارج از مجموعه اصلی به شما کمک می‌کند میان لباس‌هایتان ارتباط ایجاد کنید.

هنگام پوشیدن لباس‌های طرح‌دار در کنار یکدیگر، از لوازم جانبی یک‌دست استفاده کنید تا از این طریق به چشم‌ها آرامش داده باشید.

موضوع آزاد

 

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *