برای موفقیت تنها یک راه باقیست و آن خودتان هستید.

اشتباهات رایج در رژیم غذایی فیتنس کاران

اشتباهات رایج در رژیم غذایی فیتنس کاران

۸ اشتباه در رژیم های فیتنسی

رژیم غذایی

در رژیم هایی که به صورت سر خود و من در آوردی اشتباهاتی مشاهده می شود که فرد را از رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه خود دور می کنند. در ادامه به معرفی چند اشتباه در این باره می پردازیم .

این اشتباهات در کنار نداشتن هیچ اثر مثبتی در روند کاهش وزن فرد اثرات سوء نیز دارند.

  • نخوردن صبحانه: هیچ گاه از خوردن صبحانه سر باز نزنید. این وعده غذایی به عنوان اولین وعده بعد از چند ساعت خواب و بی غذا بودن بدن، انرژی لازم بدن را تهیه می کند و متابولیسم بدن را در حدود سالم حفظ می کند. پس هرگز این وعده را حذف نکنید.
  • گرسنگی کشیدن: دشمنی میان شما و غذا وجود ندارد. بالانس غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است که عدم وجود آن باعث وارد شدن صدمات جدی به بدن می شود. پس این طرز فکر که رژیم داشتن به معنی گرسنگی کشیدن است را دور بیندازید. در طول رژیم خود غذا های سالم و درست باید خورده شود.
  • آب نخوردن: آب از این جهت که بیشترین مقدار وزن بدن را تشکیل می دهد، چیزی حدود ۶۰ درصد از وزن بدن اهمیت بالایی دارد پس لازم است که حتما آب بنوشید. همچنین آب ناقل مواد مغذی بدن می باشد و قطع مصرف آب یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در رژیم های فیتنسی است.
  • اشتباه در مورد نوشیدنی ها: مایع بودن نوشیدنی ها نمی تواند دلیل خوبی باشد که نتوانند وزن شما را افزایش دهند. آب میوه های بسته بندی شده موجود در بازار دارای مقدار زیادی شکر اضافی است به همین دلیل ارزش غذایی آن ها عمدتا خیلی ضعیف و حتی گاهی صفر می باشد. پس در استفاده از نوشیدنی ها افراط را کنار گذاشته تا رژیمی سالم داشته باشید.
  • اشتباه رایج در مصرف چربی ها: بدن ما برای جذب مواد غذایی نیاز به اسید های چرب ضروری دارد. امگا ۳ و چربی های تک غیر اشباعی از جمله اسید های چرب ضروری می باشند که باید به بدن برای تکمیل متابولیسم جذب، برسند. همچنین گفتنی است که از مصرف چربی های ترانس و اشباع در رژیم خود باید خود داری نمایید.
  • مواد غذایی کم چرب: برخی از محصولات را با نام های کم چرب و یا بی چربی می شناسیم، اما در کنار میزان چربی باید کربوهیدرات، کالری و چربی آن را نیز کنترل نمایید. برچسب و جدول موجود روی محصولات را به دقت مطالعه نمایید.
  • سالاد: مصرف سالاد ها، استفاده از سبزیجات سالم را برای بدن فراهم می کند اما نکته ای که در میان باید به آن توجه شود استفاده از سس است. سس های چرب و پر کالری که رژیم شما بهم می ریزد. روغن زیتون می تواند جایگزین مناسبی برای استفاده همراه با سالاد باشد.
  • مصرف بی رویه میوه: مصرف میوه ها بسیار خوب است اما باید به این توجه داشته باشید میوه ها نیز دارای قند می باشند. موضوع اصلی در رژیم ها بالانس غذایی است پس مصرف بی رویه میوه ها فقط مصرف قند شما را بالا می برد. از استفاده میوه های دارای قند قبل از خواب خودداری کنید.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *

-