بررسی علت دیر شارژ شدن گوشی اندروید

بررسی علت دیر شارژ شدن گوشی اندروید
چرا گوشی اندرویدی من دیر شارژ می شود؟

بررسی علت دیر شارژ شدن گوشی اندروید

دیر شارژ شدن گوشی اندروید | علت دیر شارژ شدن گوشی اندروید | علت دیر شارژ شدن گوشی اندروید | دیر شارژ شدن باتری اندروید | مشکل دیر شارژ شدن اندروید | مشکل دیر شارژ شدن گوشی اندروید | علت دیر شارژ شدن گوشی اندروید

بسیاری از کاربران پس از گذشت مدت زمانی در حدود یکسال از خرید گوشی خود، از شارژ شدن دیر هنگام دستگاه هوشمند خود ناراضی هستند. دیر شارژ شدن گوشی دلایل متعددی را دارا می باشد که در مطلب امروز تصمیم داریم دلایل و راهکار های کاهش مدت زمان شارژ گوشی اندوریدی را برای شما شرح دهیم.

۱- استفاده از گوشی های قدیمی

شاید شما دارای یک گوشی اندرویدی قدیمی هستید.مسلما گوشی های قدیمی دارای سخت افزار و تکنولوژی های قدیمی تر هستند و این مسئله باعث می شود که گوشی شما نسبت به گوشی های امروزی که دارای توانایی هایی مانند turbo charging هستند دیرتر شارژ شود.

بنابراین اگر از گوشی قدیمی استفاده می کنید و از مدت زمان شارژ شدن آن نیز ناراضی هستید، به فکر یک گوشی جدیدتر باشید.

۲- استفاده از شارژر بی کیفیت

در صورتی که شارژر فابریک گوشی شما خراب شده است و از یک شارژر دیگر استفاده می کنید، این را باید بدانید که بیشترین بازدهی را خود شارژر اصلی گوشی دارد.بنابراین اگر از یک شارژر بی کیفیت استفاده می کنید، بهتر است شارژر اصلی خود گوشی را خریداری نمایید.

۳- استفاده از منبع برق ضعیف

اگر از یک منبع برق ضعیف مانند پورت های USB کامپیوتر یا ضبط خودرو استفاده می کنید این را باید بدانید که پورت های USB حتی پورت USB 3.0 که دارای ۰٫۹ آمپر (برای USB 2.0 این میزان ۰٫۵ آمپر است) جریان است، مدت زمان زیادی را برای شارژ شدن گوشی تلف می کند.

همچنین لازم به ذکر است که استفاده از شارژ بی سیم نیز سرعت شارژ شدن گوشی را کاهش می دهد.

۴- فرسوده شدن کابل شارژر

فرسوده شدن کابل شارژر یکی از دلایل دیر شارژ شدن گوشی اندرویدی شما می باشد. شاید مدت زمان زیادی از خرید گوشی شما گذشته باشد. مسلما کابل های شارژر که همیشه در معرض تا خوردن، گره خوردن و کشیده شدن هستند به مرور زمان فرسوده خواهند شد.

پس اگر از کابل خود چند سال است که استفاده می‌کنید، بد نیست آن را تعویض کنید.

۵- ضعیف شدن اداپتور در طول زمان

آداپتور همان وسیله ای است که دارای پورت USB بوده و به پریز برق وصل می شود. آداپتور ها در طول زمان ضعیف شده و قدرت اولیه ی خود را از دست می دهند. یک آداپتور ضعیف می تواند به گوشی شما آسیب برساند.

همچنین استفاده از آداپتورهای غیر استاندارد می توانند به دستگاه اندرویدی شما آسیب برسانند.

۶- ضعیف شدن باتری گوشی

باتری های گوشی پس از شارژ شدن زیاد در طول زمان، همانند آداپتور ها قدرت اولیه ی خود را از دست می دهند و دیرتر شارژ را جذب می کنند.

همچنین برخی از گوشی ها ممکن است از ابتدا دارای باتری مورد دار باشند که می بایست پس از جویا شدن علت آن، باتری را تعویض نمود.

۷-برنامه هایی که در پس زمینه گوشی اجرا می شوند

برنامه هایی که پس از روشن شدن گوشی در پس زمینه شروع به کار می کنند، یکی از کاندیدای مصرف شدن شارژ گوشی شما هستند. بنابراین بهترین راه برای حل این مورد نصب یک برنامه ی Task manager و بستن برنامه هایی است که بی دلیل باز هستند.

۸- استفاده از گوشی در هنگام شارژ شدن

یکی دیگر از دلایلی که مدت زمان شارژ شدن گوشی را بالا می برد، استفاده از گوشی در هنگام شارژ شدن آن می باشد. مخصوصا اگر یک بازی را در گوشی خود اجرا کنید باید زمان بیشتری را صرف شارژ شدن بکنید.

پس برای این منظور در هنگام شارژ شدن به سراغ گوشی خود نروید.

۹- پورت صدمه دیده، اکسید شده (زنگ زده)

ممکن است به صورت ناخواسته به پورت گوشی خود صدمه زده باشید و یا حتی قسمتی از پورت را شکسته باشید. همچنین اگر در محیط مرطوب زندگی می کنید ممکن است ورودی USB گوشی شما زنگ زده باشد. بنابراین بد نیست که یک نگاه به این ورودی انداخته و آن را بررسی کنید.

۱۰- مسدود شدن پورت USB

در قسمت آخر این مقاله قصد داریم یکی از نکات مهم را برای شما شرح دهیم. قرار دادن گوشی در جیب یا کیف باعث می شود که پس از گذشت مدتی، پرز ها به داخل پورت وارد شده و باعث عدم ارتباط صحیح پورت و کابل شوند.

در این مورد بهتر است با استفاده از یک چراغ قوه محل اتصال را بررسی نموده و سپس آن را تمیز کنید.

منبع:ترفندها

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *