آموزش درست کردن سس های خوشمزه

آموزش درست کردن سس های خوشمزه

مرغ

سینه مرغ بی استخوان یکی از آن خوراک های کم کالری و دم دستی است که اکثرا آن را دوست دارند ولی به این شرط که بلد باشید چگونه آن را طعم دارش کنید و از بی مزگی درش بیاورید، معمولا این کار، کار بسیار آسانی نیست ولی اگر این مقاله را دنبال کنید تهیه ۷ سس آسان که هر کدام یک دقیقه نمی کشد را آموزش داده ایم.

ابتدا دو تکه بزرگ سینه مرغ بدون استخوان را برداشته و نمک و فلفل و سپس روغن زیتون بزنید. بعد تابه چدنی را حسابی داغ کنید و آنها را بدون اضافه کردن روغن در تابه بگذارید و هر طرف را حدود شش دقیقه گریل نمایید. سپس مرغ‌ها را برداشته و با یکی از سس‌های زیر سرو کنید.

۱٫ سس پرتقال

سس پرتقال

نصف فنجان آب پرتقال، کمی آویشن خشک و یک قاشق چای‌خوری خردل را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید

۲٫ سس بالزامیک و کرن بری

سس بالزامیک و کرن بری

¼ فنجان آب مرغ را با ¼ فنجان سرکه بالزامیک و دو قاشق غذاخوری کرن بری (قابل تهیه از خشکبار فروشی های معتبر) مخلوط کرده و همه را در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو نمایید.

۳٫ سس خامه‌ و قارچ

سس خامه و قارچ

یک فنجان آب مرغ را به همراه دو قاشق غذاخوری قارچ خشک ریز شده در مایکروویو گذاشته و بگذارید حسابی داغ شود. سپس مخلوط را در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد چهار قاشق چای‌خوری خامه اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو نمایید.

۴٫ سس لیمو و کِیپر (خاویار گیاهی)

سس لیمو و کِیپر

دو قاشق غذاخوری آب لیمو، شش قاشق غذاخوری آب مرغ و چهار قاشق چای‌خوری کیپر را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید.

۵٫ سس خامه و خردل

نصف فنجان آب مرغ و چهار قاشق چای‌خوری دانه خردل را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد چهار قاشق چای‌خوری خامه اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید.

۶٫ سس گوجه فرنگی و ترخون

سس گوجه فرنگی و ترخون

نصف شش قاشق غذاخوری آب مرغ و دو قاشق غذاخوری سرکه سفید، ¼ فنجان گوجه فرنگی ریز شده و یا چیپس گوجه فرنگی و البته کمی ترخون را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید.

۷٫ سس پسته و شیره افرا

سس پسته و شیره افرا

دو قاشق غذاخوری شیره افرا، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، ¼ فنجان آب مرغ و دو قاشق غذاخوری پسته را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *