معرفی موبایل LG G5 H860 Dual SIM Mobile Phone

معرفی موبایل LG G5 H860 Dual SIM Mobile Phone

LG G5 H860 Dual SIM Mobile Phone گوشی موبایل ال جی مدل G5 H860 دو سیم کارت

معرفی موبایل LG G5 H860 Dual SIM Mobile Phone

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته
شبکه های ارتباطی: ۲G، ۳G، ۴G
حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
رزولوشن عکس: ۱۶٫۰ مگاپیکسل
فرکانس پردازنده‌ی مرکزی: ۲٫۲ گیگاهرتز

معرفی اجمالی محصول
LG G5 H860 Dual SIM Mobile Phone
پس از انتشار شایعات مختلف، شرکت ال جی در جریان نمایشگاه MWC 2016 گوشی «ال‌جی جی۵» (LG G5)  را به شکل رسمی معرفی کرد. گوشی LG G5 که بدنه‌ای تمام فلزی دارد از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰، چهار گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، صفحه‌ی نمایش ۵٫۳ اینچی، دو دوربین پشت، سنسور تشخیص اثر انگشت و باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. ال جی دو دوربین پشت برای گوشی G5 در نظر گرفته است. یکی از دوربین‌های پشت ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین دیگر ۸ مگاپیکسلی است. دوربین جلوی گوشی هم ۸ مگاپیکسلی است. وجود دو دوربین پشت روی این گوشی باعث می‌شود که کاربران بتوانند به صورت دستی فاصله‌ی کانونی دوربین را تغییر دهند و همچنین از سیستم بزرگ‌نمایی اپتیکال بهره ببرند. همچنین این دوربین می‌تواند با کیفیت ۴K فیلم‌برداری کند. این گوشی از صفحه‌ی نمایش ۵٫۳ اینچی IPS با کیفیت QHD یا (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) بهره می‌برد. برای محافظت از این صفحه‌ نمایش از محافظ‌های گوریلا گلس ۴ استفاده شده است تا استقامت صفحه‌ی نمایش را تضمین کند. هم‌چنین یک باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم برای این محصول در نظر گرفته شده است. از جمله قابلیت‌های باتری گوشی ال‌جی G5 امکان تعویض آن است. سنسور تشخیص اثر انگشت این تلفن همراه هوشمند به پشت گوشی انتقال پیدا کرده و دکمه‌های تنظیم صدای آن هم به لبه‌های گوشی منتقل شده‌اند و دیگر در پشت گوشی قرار ندارند. هم‌چنین برای پرچمدار جدید ال‌جی اسکنر چشم هم درنظر گرفته شده است. البته گوشی LG G5 یک ویژگی هیجان‌انگیز دیگر هم دارد. درگاه جادویی یا Magic Slot که در چند روز گذشته تصاویر آن به بیرون درز کرده بود به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند ماژول‌های مختلفی به گوشی اضافه کنند. برخی از این ماژول‌ها باعث می‌شوند که بتوانید ظرفیت باتری را افزایش بدهید و برخی دیگر قابلیت‌های جدیدی به گوشی اضافه می‌کنند و کاربرد آن‌ را افزایش خواهند داد. مثلا با اضافه شدن یک قطعه‌ی سخت‌افزاری امکانات تصویربرداری و ثبت عکس گوشی پیشرفته‌تر از قبل می‌شود. درگاه جادویی گوشی ال‌جی G5 یک قابلیت جدید برای این محصول به شمار می‌رود که می‌تواند این محصول را در مقایسه با گوشی‌های دیگر متمایز کند. این گوشی به‌همراه سیستم عامل اندروید ۶ مارشملو با رابط کاربری LG Optimus UX 5.0 UI در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. از جمله قابلیت‌های ویژه‌ی این گوشی جدید پشتیبانی از کارت حافظه‌ تا ۲۰۰ گیگابایت است. پرچمدار جدید ال‌جی ۱۴۹٫۴ در ۷۳٫۹ در ۷٫۷ میلی‌متر است. وزن این گوشی هم ۱۵۹ گرم است.

نقد و بررسی متخصصین دیجی کالا

گاهی قرار دادن امکانی در گوشی‌های بالارده باعث می‌شوند تا فروش این گوشی‌ها را بیشتر شود یا به عبارتی مهر تاییدی باشد بر فروش مطلوب گوشی‌ باشند. این امکانات تضمین می‌کنند که قشر خاصی مثلا عکاسان موبایلی حتما به سراغ این گوشی‌‌ها خواهند رفت. این روزها، شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی دوربین گوشی‌‌های محبوب خود می‌کنند؛ سامسونگ با فناوری پیکسل دوگانه برای فوکوس هر چه سریع‌ و دقیق و هوآوی با استفاده از دو دوربین‌ ساخت شرکت مشهور لایکا برای ثبت بهترین تصاویر ممکن، این ادعا را اثبات کرده‌اند. در این میان، ال‌جی سعی کرده با استفاده از دو دوربین در گوشی «ال‌جی جی۵» (LG G5) به‌نوعی این گوشی را متفاوت‌تر از چیزی که هست، جلوه دهد. البته این تنها دوربین نیست که متفاوت شده بلکه تمام قسمت‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. نمایشگر با کیفیت که با همیشه روشن ماندنش شما را از هر اعلان جدیدی درگوشی‌تان آگاه می‌سازد. سخت‌افزاری با نهایت قدرت برای انجام هر آنچه اراده‌اش را دارید، در کنار طراحی کاملا جدید و یکپارچه مواردی هستند که ال‌جی می‌خواهد، با گوشی جدید ال‌جی G5 آن را به رخ رقیبان بکشد.

دوربین

دو دوربین با مشخصات مختلف برای G5 انتخاب شده‌اند که می‌توانند در کنار هم یا به‌صورت جداگانه ایفای نقش کنند. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی G5، سنسوری از نوع CMOS با دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 دارد. دوربین اصلی دوم این گوشی ۸ مگاپیکسلی است و دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 دارد. در کنار این دو دوربین، فلشی با رنگ سفید قرارگرفته؛ همچنین فوکوس لیزری هم وجود دارد تا کمک ‌کند G5 فوکوسی ۹ نقطه‌ای و سریع داشته باشد.

مثل گوشی ال‌جی G4، جذاب‌ترین بخش ال‌جی G5 هم، دوربین‌هایش هستند. این بخش می‌تواند روی فروش ال‌جی G5 تأثیر زیادی داشته باشد. دوربین‌هایی که می‌توانند با دو زاویه‌ی عریض ۱۳۵ درجه‌ای و سنتی ۷۸ درجه‌ای، تصویر ثبت کنند. یکی از دوربین‌ها دقیقا سنسوری با مشخصات سنسور استفاده‌شده در گوشی ال‌جی V10 دارد. دوربین دوم می‌تواند تصاویر عریضی در مقایسه با گوشی‌های معمولی ثبت کند. تصاویر این دوربین آن‌قدر عریض هستند که باید نگران قرارگیری دستی که با آن گوشی را نگه‌داشته‌اید، در تصاویر ثبت‌شده باشید!

منوی عکاسی مثل دو گوشی قبلی ال‌جی، طراحی‌شده است. در رابط کاربری عکاسی، کلید‌های مجازی عکاسی و فیلم‌برداری کنار هم قرار گرفته‌اند و حالت‌های عکاسی به سه قسمت ساده، اتوماتیک و پیشرفته تقسیم‌شده‌اند. در حالت ساده تنها می‌توانید تصویر ثبت کنید و هیچ انتخاب خاصی در اختیار ندارید. با انتخاب حالت عکاسی اتوماتیک می‌توانید موارد پیش‌پاافتاده‌ای مثل نسبت تصویر، تغییر حالت HDR، افزودن فیلتر روی تصاویر و تایمر را کنترل کنید. اما حالت پیشرفته، انتخاب‌های فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ می‌توانید تمامی متغیر‌های موجود در یک دوربین حرفه‌ای را با استفاده از این حالت در G5 داشته باشید و با توجه به سوژه و محل عکاسی‌تان، مواردی مثل تراز سفیدی، مقدار ISO، سرعت شاتر و فوکوس را به‌دلخواه و به‌صورت دستی تغییر دهید.

تصاویر دوربین ۱۶ مگاپیکسلی شفاف، روشن و چشم‌نواز هستند. اما ردپایی از نویز در تصاویری که در نور کم ثبت‌شده‌اند، در آن‌ها دیده می‌شود. درمجموع می‌توان گفت که تصاویر ثبت‌شده با این دوربین کیفیتی مشابه تصاویر ثبت‌شده با G4 دارند و هنوز هم کم‌نظیر هستند.

دوربین ۸ مگاپیکسلی که تصاویر عریض ثبت می‌کند، فوکوس ثابتی دارد و با آن صرفا می‌توانید، تصاویری از مناظر ثبت کنید؛ تصاویری که در آن‌ها نیاز به فوکوس روی مورد خاصی ندارید. بسیاری از تنظیمات پیشرفته برای این دوربین هم در نظر گرفته‌شده‌اند که می‌توانید به کمک آن‌ها تصاویر جذابی ثبت کنید.

دوربین سلفی ال‌جی G5، سنسوری ۸ مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم F/2.0 دارد. دریچه‌ی دیافراگم و عدد مگاپیکسل در این دوربین، نوید تصاویر خارق‌العاده را می‌دهند. بدون شک می‌توان گفت، تصاویر دوربین سلفی G5 کم‌نظیر هستند و می‌توان آن‌ها را هم‌رده با تصاویر توسط دوربین سلفی گلکسی S7 قرار داد.

دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده تا بتواند لرزش‌های احتمالی دست شما را هنگام ضبط ویدیو، کاهش دهد. این دوربین ویدیو‌های ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریو ضبط می‌کند. دوربین سلفی هم ویدیو‌های fullHD با همان مشخصات ویدیو‌های دوربین اصلی ثبت می‌کند.

درگاه جادویی

امکان استفاده از ماژول‌های مختلف در این گوشی، بزرگ‌ترین ابتکار به‌کاررفته در گوشی G5 است. این ماژول‌ها باعث می‌شوند تا گوشی کاربرد جدیدی به دست آورد یا یکی از کاربرد‌هایش ارتقا پیدا کند.

 

 

 

تابه‌حال دو ماژول با کاربری مختلف برای G5 تولیدشده‌اند، یکی ماژول Cam Plus که کارآیی دوربین را بیشتر و استفاده از آن را ساده‌تر می‌کند. ماژول دیگر محصول همکاری ال‌جی با شرکت دانمارکی و معروف در زمینه‌ی صدا Bang and Olufsen است. این ماژول Hi-Fi Plus نام دارد و می‌تواند با استفاده از آمپلی‌فایر داخلی، صدای ۲۴ بیتی تولید کند. همچنین این ماژول یک جک خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا با رزولوشن بالا دارد. اگر G5 هم نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از پورت USB Type-C از این ماژول برای دستگا‌ه‌های دیگر استفاده کنید.

ماژول Cam Plus علاوه بر اینکه می‌تواند کنترل فیزیکی گوشی هنگام عکاسی بیشتر کند، کمک می‌کند تا با استفاده از کلید‌های فیزیکی، بتوانید تصاویر بهتری در مقایسه با حالت عادی ثبت کنید. این ماژول سه کلید مهم دارد. با یکی از کلید‌ها می‌توانید تصویر ثبت کنید، با یکی به ضبط ویدیو بپردازید و با کلید دوحالته‌ی اهرمی بتوانید در مواقع ضروری به‌راحتی برنامه‌ی دوربین را اجرا کنید. همچنین در این ماژول یک باتری ۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار گرفته که تا در مواقع اضطراری نقش پاور بانک را برای شما ایفا کند.

شاید تنها موردی که در این ماژول جلب‌توجه می‌کند، امکان کنترل گوشی با یک دست باشد که در هنگام عکاسی با موبایل به‌شدت کارآمد است؛ اما سایر امکانات آن‌طور که بایدوشاید مناسب به نظر نمی‌رسند. یکی از معایب این ماژول سنگینی بیش‌ازحد آن است، البته مشکل دیگر تبدیل‌شدن گوشی به وضعیتی است که نمی‌توانید آن را به‌درستی روی میز یا در جیب‌تان قرار دهید.

صفحه نمایش

استفاده از فناوری جدید همیشه روشن ماندن، در این نمایشگر باعث می‌شود؛ هیچ اتفاق مهمی را از دست ندهید و همیشه با نگاه کردن به گوشی‌تان بتوانید ساعت، تاریخ و اعلان‌های مهم‌ را ببینید. نمایشگر G5 در مقایسه با نمایشگر G4 شفافیت و روشنایی بیشتری دارد و می‌تواند زیر نور مستقیم هم خوانایی لازم را داشته باشد.

 

اولین موردی که با دیدن گوشی توجه‌تان را جلب می‌کند، کیفیت بالای نمایشگر و قابلیت همیشه روشن ماندنش است. نمایشگری که با توجه به نسل قبلی‌اش کمی کوچک‌تر شده، در عوض تراکم پیکسلی آن کمی افزایش پیدا کرده و می‌تواند تمام محتویات را واضح، شفاف و با روشنایی مطلوبی نمایش دهد. در این گوشی هم مثل نسل‌های قبل می‌توانید با دو بار تپ نمایشگر را روشن یا خاموش کنید. این امکان، با توجه به‌قرار گرفتن کلید روشن و خاموش روی قاب پشتی کارآمد به نظر می‌رسد. نمایشگری با اندازه‌ی ۵٫۳ اینچی که تراکم ۵۵۴ پیکسل بر اینچ دارد، به فناوری IPS مجهز شده و از پنل‌های LCD استفاده می‌کند. روی این نمایشگر شیشه‌ای با لبه‌های خم قرار گرفته است. این خمیدگی به‌خصوص در لبه‌ی بالایی توجه بیشتری جلب می‌کند. روی این شیشه از نسخه‌ی چهارم محافظ‌های گوریلا گلس استفاده‌شده و همچنین با لایه‌ی محافظ دیگری از آسیب رساندن خط‌وخش‌های احتمالی به آن جلوگیری شده است.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی

اسنپ‌دراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام، تاییدکننده‌ی قدرت بی‌رقیب این گوشی تا تاریخ نگارش این مطلب است. برخلاف نسل‌های قبلی تراشه‌های کوالکام، این تراشه از دو پردازنده‌ی اصلی که چهار هسته دارند، استفاده نمی‌کند؛ بلکه از دو پردازنده‌ی دو هسته‌ای دارد. هر هسته از پردازنده‌ی قوی‌تر فرکانس پردازش ۲٫۲ گیگاهرتز دارد. با توجه به پردازنده‌ی گرافیکی، این گوشی قدرت پردازشی بالایی در این بخش گرافیک دارد و می‌تواند به‌راحتی از پس هر بازی حجیمی برآید. این قدرت حتی از نسخه‌ی اگزینوس گلکسی S7 هم قدرت بیشتری دارد. از طرفی وجود چهار گیگابایت رم در G5، باز کردن برنامه و بازی به هر تعداد که مایل باشید را امکان‌پذیر می‌کند. این پردازنده مصرف پایینی دارد و با توجه به ۴ هسته‌ای بودنش گرمای کمتری در مقایسه با اسنپ‌دراگون ۸۱۰ تولید می‌کند. نتایج آزمون‌های مختلف روی این گوشی نشان داد این گوشی در بدترین شرایط پردازشی تنها ۴۰ درجه گرم می‌شود.

انجام بازی‌هایی با حجم بالا و گرافیک سنگین این روز‌ها روی گوشی‌های همراه باب شده است. با توجه به مجموعه‌ی سخت‌افزاری فوق‌العاده قوی در G5 نباید نگران قدرت پردازشی این گوشی باشید و با خیالی راحت از بابت قدرت پردازشی، این گوشی را انتخاب کنید. جدا از انجام بازی، حتما سریع بودن گوشی در مقایسه با سایر گوشی‌های ال‌جی توجه‌تان را جلب خواهد کرد.

نسخه‌ی جدید رابط کاربری ال‌جی پیشرفت قابل‌توجهی در مقایسه با قبل نداشته است. موردی که جلب‌توجه می‌کند، حذف شدن کلید مجازی منوی برنامه‌هاست، مثل رابط کاربری هوآوی تمام برنامه‌ها، ویجت‌ها و میان‌برها در صفحاتی کنار هم قرار می‌گیرند و در زیر آن‌ها ردیفی ۵ خانه‌ای وجود دارد که می‌توانید برنامه‌هایی که بیش از همه به آن‌ها نیاز دارید را در این خانه‌ها قرار دهید. به عبارتی می‌توان گفت این رابط کاربری بیش‌ازپیش به رابط کاربری آیفون نزدیک شده است. به لطف سخت‌افزار قدرتمند، حرکت بین منو‌ها، باز کردن برنامه‌ها، باز و بسته کردن منوی مدیریت برنامه‌ها و همچنین رابط کاربری دوربین روان و یکپارچه عمل می‌کنند و هیچ مکثی حتی باوجود باز نگه‌داشتن تعداد زیادی برنامه در G5 دیده نمی‌شود. البته تغییراتی مفید هم در رابط کاربری صورت گرفته و آن را با اندروید مارشمالو نسخه‌ی ۶٫۰ هماهنگ کرده است.

درمجموع می‌توانید از قدرت سخت‌افزاری این گوشی اطمینان داشته باشید. به‌نوعی می‌توان گفت، ال‌جی با کنار هم قرار دادن یکی از بهترین نمایشگر‌ها و قدرتمندترین سخت‌افزارها، یکی از کم‌نظیرترین دستگا‌ه‌ها را برای بازی کردن، تدارک دیده است.

با کنار هم قرار دادن مجموعه‌ی سخت‌افزاری، سیستم‌عامل و رابط کاربری گوشی جدید ال‌جی؛ کارآیی و بازدهی آن حتما نظرتان را جلب خواهد کرد. همه‌چیز مطلوب و مناسب به نظر می‌رسد. ال‌جی G5 با هر لمس به شما اطمینان می‌دهد که از تمامی فرمان‌های مدنظر شما پیروی می‌کند. این گوشی در آزمون Antutu  نمره‌ی عالی ۱۳۳۹۷۳ را به دست آورد. این عدد نشان می‌دهد که این گوشی یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی است که تابه‌حال عرضه‌شده است.

 

برخلاف تمام گوشی‌های جدید بازار، باتری گوشی G5 هنوز هم قابلیت تعویض دارد. باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از جنس لیتیون-یون انتخاب خوبی برای این گوشی نیست. نمایشگر ال‌جی G5 با توجه به تراکم بالا و پنل LCD به‌کاررفته در آن مصرف بالایی دارد و این باتری نمی‌تواند مدت‌زمان زیادی برای تامین انرژی این گوشی دوام داشته باشد. این گوشی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند، علاوه بر حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۲۰۰ گیگابایت برای کاربران این گوشی فراهم‌شده است. البته شیار سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌ی جانبی مشترک هستند و شما می‌توانید تنها از سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه‌ی جانبی استفاده کنید.

طراحی و ساخت

اگر نمایشگر را از طراحی گوشی حذف کنیم، باقی قسمت‌ها آن‌چنان‌که باید مثل G4 دل‌چسب نیستند و حرفی برای گفتن ندارد. بدون شک می‌توان گفت ال‌جی امکانات سخت‌افزاری و قابلیت‌های منحصربه‌فرد گوشی جدیدش را به طراحی ظاهری آن ترجیح داده است. این مورد روی قاب پشتی به‌وضوح با حالت قرار حسگر اثرانگشت و دوربین‌های کنار هم، قابل‌لمس است. البته نباید گرد بودن گوشه‌ها، خم بودن شیشه‌ی لبه‌ی بالایی، قاب پشتی یکپارچه و سادگی در دست گرفتن گوشی را هم فراموش کرد.

به نظر می‌رسد کلیدی که نقش قفل بخش ماژول گوشی را اجرا می‌کند، آن‌طور که بایدوشاید خوب طراحی نشده و با استفاده‌ی زیاد امکان عیوب شدنش وجود دارد. هنگامی‌که می‌خواهید از ماژول دیگری به‌جای ماژول اصلی استفاده کنید، بایستی با استفاده از این کلید، قسمت پایین گوشی را از بدنه‌ی اصلی جدا کنید. این قسمت همراه با باتری از گوشی جدا می‌شود و باعث خاموش شدن گوشی می‌شود. لازم بود زمانی که این کلید که به‌نوعی قفل ماژول گوشی است، فشرده می‌شد؛ پیامی مبنی بر خاموش شدن گوشی کاربر را از خاموش شدن گوشی‌اش مطلع می‌کرد. بعد از خارج کردن باتری و لبه‌ی پایینی اصلی G5، زمانی هم که می‌خواهید از ماژول جدیدی استفاده کنید، بایستی برای خارج کردن باتری گوشی از ماژول قبلی و اتصالش به ماژول جدید، حتما به زور متوسل شوید و این مورد می‌تواند در استفاده طولانی‌مدت و  تکرار زیاد، به باتری و ماژول‌های گوشی آسیب برساند. در کل می‌توان گفت، نوآوری به‌کاررفته در این قسمت جلب‌توجه می‌کند، اما موردی که آزاردهنده است طراحی نه‌چندان مقاوم و اصولی این بخش است.

وقتی در حال تعویض ماژول هستید، هرلحظه امکان می‌دهید در صورت اشتباهی به گوشی آسیب بزنید. مورد دیگری که ممکن است پیش آید؛ اشتباه جا زدن باتری گوشی است که باعث می‌شود خارج کردن مجدد آن از ماژول با سختی زیادی همراه باشد.

جمع‌بندی

اگر تمام فاکتور‌های خوب و بد گوشی را کنار هم قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که ظاهر این گوشی به‌طور قابل‌توجهی فدای قابلیت‌های آن شده است. از این بابت باید به ال‌جی خرده گرفت؛ اما قرار دادن این‌همه امکانات در ال‌جی G5، آن را به انتخابی جذاب برای کسانی تبدیل کرده که به فناوری‌های روز اهمیت می‌دهند.

محصول خلاقیت و نوآوری ال‌جی را می‌توان در پرچم‌دار جدید این شرکت G5 دید. گوشی جدید ال‌جی G5، با داشتن بخشی به نام درگاه جادویی می‌تواند پذیرای ماژو‌ل‌های مختلف جهت ارتقا یا افزایش کارآیی باشد. همچنین علاوه بر این، دوربین‌های ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی متفاوت این گوشی که به‌صورت خلاقانه‌ای برای ثبت تصاویر عریض ۱۳۵ درجه‌ای و سنتی ۷۵ درجه‌ای طراحی‌شده‌اند این گوشی را متفاوت با هر گوشی دیگری که تاکنون تولیدشده، می‌کنند. نمایشگر ۵٫۳ اینچی که تراکم ۵۵۴ پیکسل بر اینچ دارد، سخت‌افزاری فوق‌العاده قدرتمند بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ به همراه ۴ گیگابایت رم، حسگر اثرانگشت از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار جدید ال‌جی هستند. البته برای کسانی که به‌ظاهر گوشی اهمیت می‌دهند شاید نمای پشت این گوشی جذاب نباشد و به‌نوعی شانس خرید آن را کمتر کند.

مشخصات فنی

LG G5 H860 Dual SIM Mobile Phone

مشخصات کلی

  • تعداد سیم کارتدو سیم کارته
  • قطع سیم کارتسایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • ابعاد۷٫۷ × ۷۳٫۹ × ۱۴۹٫۴ میلی‌متر
  • وزن۱۵۹ گرم
  • ساختار بدنهمجهز به درگاه جادویی (Magic Slot) برای اضافه کردن ماژول‌های مختلفمجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)

پردازنده

  • تراشهQualcomm MSM8996 Snapdragon 820 Chipset
  • پردازنده ‌ی مرکزیQuad-core Qualcomm Kyro CPU
  • نوع پردازنده ۶۴ بیت
  • فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی۲٫۲ گیگاهرتز
  • پردازنده ‌ی گرافیکیAdreno 530

حافظه

  • حافظه داخلی۳۲ گیگابایت
  • مقدار RAM 4 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه ۲۰۰ گیگابایت

بنچمارک

  • امتیاز کلی AnTuTu131614
  • امتیاز ۳D51875
  • امتیاز UX39969
  • امتیاز CPU 31496
  • امتیاز RAM 8274

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی
  • صفحه نمایش لمسی
  • نوع LCD
  • فناوریIPS
  • اندازه۵٫۳ اینچ
  • رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ | QuadHD
  • تراکم پیکسلی ۵۵۴ پیکسل بر هر اینچ
  • تعداد رنگ۱۶ میلیون رنگ
  • محافظتCorning Gorilla Glass 4
  • سایر قابلیت‌هاقابلیت دریافت تا ۱۰ لمس همزمانمجهز به نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی ۲G , 3G , 4G
  • شبکه ۲G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • شبکه ۳G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100HSPA با سرعت دانلود ۴۲٫۲ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵٫۷۶ مگابیت بر ثانیه
  • شبکه ۴G LTE band 1|2100, 2|1900, 3|1800, 4|1700/2100, 5|850, 7|2600, 8|900, 12|700, 17|700, 20|800, 28|700, 38|2600, 40|2300 LTE از نوع Cat9 با سرعت دانلود ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه
  • فن‌آوری‌های ارتباطیEDGE , GPRS , Infrared , NFC , OTG , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو
  • Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/acDual-band, Wi-Fi Direct, DLNA , Hotspot
  • بلوتوث نسخه‌ ۴٫۲ A2DP , LE, Apt-X
  • رادیورادیو FM
  • فن‌آوری مکان‌یابی A- GPS , Beidou|BDS , GLONASS
  • درگاه ارتباطی USB Type-C

دوربین

  • دوربین
  • رزولوشن عکس ۱۶٫۰ مگاپیکسل
  • فوکوس اتوماتیک
  • فلشLED
  • فیلمبرداری رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۲۱۶۰p@30FPS) رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@60FPS)
  • سایر قابلیت‌های دوربینمجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر در سه محور (Optical Image Stabilization 3-axis)دارای دو دوربین در پشت گوشی | دو دوربین ۱۶ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسل (Duo Camera)مجهر به اپتیک لیزری برای فوکوس خودکار (Laser Auto Focus )دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 برای دوربین ۱۶ مگاپیکسل ی دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 برای دوربین ۸ مگاپیکسل ی سایز سنسور ۱/۲٫۵ اینچ (”Sensor Size 1/2.5)قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )قابلیت عکاسی HDR قابلیت فیلمبردارای با صدای استریوقابلیت فیلمبرداری HDR
  • دوربین سلفیدارای سنسور با رزولوشن ۸ مگاپیکسل دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.0فیلمبرداری با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@30FPS)

صدا

  • بلندگو
  • جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل Android
  • نسخه سیستم عامل Marshmallow 6.0
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • منوی فارسی
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , مرورگر HTML5
  • دفترچه تلفنبا امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی +eAAC , Flac , MP3 , WAV , WMA
  • ویدیوDivX , H.264 , MP4 , WMV , XviD
  • ضبط صدا

سایر مشخصات

  • حس‌گرهاتشخیص اثرانگشت (FingerPrint) , ژیروسکوپ (Gyro) , شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , طیف رنگ (Color Spectrum) , فشارسنج ( Barometer ) , قطب‌نما (Compass) , مجاورت ( Proximity )
  • باتری قابل تعویض
  • مشخصات باتریباتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • سایر قابلیت‌هاقابلیت شارژ سریع نسخه ۳ (۸۳ درصد شارژ در ۳۰ دقیقه) (Quick Charge 3.0)قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)مجهز به رابط کاربری LG UI 5.0
  • اقلام همراه گوشیباتری , دفترچه‌ راهنما , شارژر

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *