برای موفقیت تنها یک راه باقیست و آن خودتان هستید.

مواد غذایی سرشار از آهن

مواد غذایی سرشار از آهن

آشنایی با مکمل های غذایی سرشار از آهن

آهن

اغلب افراد با شناخت خوبی که نسبت به آهن دارند سعی دارند مکمل های غذایی سرشار از آهن را در سبد غذایی خود جای دهند. در این مقاله ۶ مکمل غذایی آهن را نام برده ایم .

مکمل های غذایی آهن

همانطور که می دانید غذاهای حیوانی مانند گوشت ۱۵ الی ۳۰ درصد آهن را به خود اختصاص داده اند و فقط ۲ الی ۲۰ درصد آهن در گیاهان در سیستم گوارش توسط خون جذب میشود زیرا گیاهان به دلیل داشتن مواد معدنی در جذب آهن ضعیف هستند. اگر قصد دارید مصرف گوشت را از سبد غذایی خود حذف کنید قطعا وجود آهن نیز در بد کاهش پیدا می کند که این کاهش باعث بروز بیماری هایی از جمله عدم رشد و تکامل مغزی به خصوص در کودکان و موجب کاهش ضریب هوشی می شود. برای اینکه این کاهش آهن را در بدن توسط مواد غذایی دیگر جبران کنید مصرف اسفناج با فلفل دلمه ای قرمز، کلم بروکلی با گوجه فرنگی، لوبیای سیاه با کلم، کلم پیچ با پرتغال، عدس و کلم بروکسل و شکلات تلخ با توت فرنگی را فراموش نکنید.

طریقه استفاده این مواد غذایی سرشار آهن با مواد غذایی دیگر

لوبیای سیاه با کلم

از این دو ماده غذایی می توانید در تاکوی سیاه با سس سرکه یا رولت کلم پر شده با لوبیا سیاه در کنار یکدیگر استفاده کنید.

کلم پیچ با پرتغال

کلم پیچ منبع آهن و پرتغال سرشار از ویتامین است. استفاده این دو ماده غذایی می تواند به صورت اسموتی، افزودن تکه های پرتغال به سالاد کلم یا چیپس کلم با پرتغال صورت گیرد.

کلم بروکلی همراه با گوجه فرنگی

برای جذب بهتر آهن توسط کلم بروکلی می توانید آن را همراه با گوجه فرنگی به صورت های مختلف از جمله افزودن بروکلی به گوجه فرنگی در املت صبحانه استفاده کنید.

اسفناج با فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین c می تواند در دریافت آهن موجود در اسفناج موثر باشد. این دو ماده غذایی را میتوانید به صورت افزودن فلفل خام خرد شده به سالاد اسفناج یا افزودن اسفناج پخته شده به فلفل پر شده استفاده کنید.

عدس و کلم بروکسل

استفاده این دو ماده مغذی به صورت اضافه کردن کلم بروکسل کبابی به روی عدس یا افزودن کلم به صورت خام به عدس مثل سالاد می تواند در جذب آهن توسط بدن موثر باشد.

شکلات تلخ و توت فرنگی

شکلات تلخ به تنهایی سرشار از مواد مغذی و به خصوص آهن است که میتواند بخشی از آهن بدن را تامین کند. این ماده غذایی خوشمزه را میتوانید به صورت آب شده بر روی توت فرنگی ریخته یا میتوانید تکه های شکلات را همراه با توت فرنگی در صبحانه خود میل کنید.

راهکاری ساده

یک راهکار ساده برای آهن دار کردن غذا این است که می توانید مواد غذایی خود را با وسایل آشپزی آهنی درست کنید. که این عامل خود می تواند به جذب آهن توسط مواد غذایی کمک کند.

نکته

برای اینکه تمام تلاشتان در آهن دار کردن غذا یا جذب آهن توسط بدن بیهوده نباشد از مصرف آهن به همراه مواد غذایی کلسیم دار و چای و قهوه به دلیل داشتن تانن خودداری کنید.

مواد غذایی | علائم کمبود آهن |  فقر آهن |  قرص آهن | تغذیه برای بهبود آهن | تغذیه در فقر آهن | رژیم غذایی حاوی آهن | غذا های حاوی آهن | غذای آهن دار | غذای حاوی آهن | منابع غذایی آهن

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *

-