کارت عروسی محمد رضا شاه و قوزیه + عکس

کارت عروسی محمد رضا شاه و قوزیه + عکس
عکس کارت عروسی محمدرضا شاه و  فوزیه

کارت عروسی: محمدرضا شاه عضو خاندان سلطنتی پهلوی و شاه اسبق ایران بود که در طی سلطنت خود چندین بار به طور رسمی ازدواج کرد؛ یکی از همسرشان فوزیه خواهر شاه مصر بود که در این مطلب تصویری از کارت دعوت عروسی آنها را برای شما در نظر گرفته ایم.

بیوگرافی فوزیه همسر محمدرضا شاه

بیوگرافی فوزیه و محمدرضا شاه پهلوی

محمدرضا شاه پهلوی (زاده ۴ آبان ۱۲۹۸ در تهران – درگذشت ۵ مرداد ۱۳۵۹ در قاهره) دومین پادشاه دودمان پهلوی و آخرین پادشاه ایران بود که از ۲۵ شهریور ۱۳۲۰ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بر ایران حکومت کرد. محمدرضاشاه اولین بار در پی اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و دومین بار با کودتای ۲۸ مرداد به قدرت رسید و با انقلاب ۱۳۵۷ از حکومت برکنار شد.
فوزیه فؤاد شاه‌دخت مصر و شهبانوی ایران (به عربی: فوزیه بنت الملک فؤاد) (۱۴ آبان ۱۳۰۰ اسکندریه، مصر – ۱۱ تیر ۱۳۹۲، اسکندریه) شاهزاده‌ای مصری، خواهر ملک فاروق پادشاه مصر و نخستین همسر محمدرضا پهلوی بود.

همسران محمدرضا شاه پهلوی

تاریخ ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه

فوزیه فؤاد شاه‌دخت مصر و شهبانوی ایران, خواهر ملک فاروق پادشاه مصر و نخستین همسر محمدرضا پهلوی بود.

ازدواج او با محمدرضا پهلوی به هنگام ولیعهدی او در تاریخ ۱۶ مارس ۱۹۳۹ در قاهره انجام گرفت. پس از برگشت از ماه عسل، مراسم ازدواج در تهران نیز تکرار شد.

ازدواج با شاه به فوزیه تابعیت ایرانی بخشید و مجلس شورای ملی او را ایرانی‌الاصل اعلام کرد. فوزیه در دوران ولیعهدی محمدرضا پهلوی به مدت یک سال همراه با همسرش در کاخ مرمر تهران اقامت داشتند.

دو سال بعد محمدرضا جانشین پدرش رضاشاه شد. با آغاز سلطنت محمدرضا، روابط سرد میان این زوج به سرعت رو به تیرگی نهاد.

تصویری از کارت عروسی محمدرضا پهلوی و فوزیه

محمدرضا شاه پهلوی و همسرانش

منبع:ویکی پدیا – فردا نیوز

فوزیه همسر محمدرضا  |  عکسهای فوزیه همسر اول محمدرضا پهلوی  |  عکسهای دیده نشده فوزیه  |  عکس عروسی فوزیه  |  عکس عروسی محمدرضا شاه با فوزیه | گالری عکس فوزیه

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *