اندروید نوقا در سیستم عاملهای مخدوش لود نمی شود

اندروید نوقا در سیستم عاملهای مخدوش لود نمی شود

 

اندروید نوقا

یکی از ویژگی هایی که گوگل برای نسخه ۷ اندروید یعنی اندروید نوقا تعیبه کرده بوت نشدن آن در صورت مخدوش بودن سیستم عامل است.

از زمان منتشر شدن اندروید کیت کت تا به امروز، سیستم عامل مورد اشاره برای حصول اطمینان از عدم وجود روت کیت ها که کنترل سیستم عامل را به دست می گیرد و دیگر اشکال بدافزار فرآیند بوت شدن دستگاه را تایید می کرد.

با این همه، اندروید در جریان این فرایند، کاری فراتر از ارائه هشدار در مورد مشکلات بالقوه انجام نمی داد (البته روند یاد شده فقط تا اندروید مارشملو ادامه داشت). اکنون کمپانی گوگل تصریح کرده که در اندروید نوقا فرایند چک کردن بوت دستگاه ها سخت گیرانه تر از هر زمان دیگری هست و برای این منظور صرفا به ارائه هشدار اکتفا نخواهد شد.

به  این ترتیب، اگر ایمیج بوت یا پارتیشن موبایلی مخدوش باشد، آنگاه سیستم عامل اندروید یا در یک وضعیت استفاده محدود بالا می آید (البته با اجازه شما) یا اینکه ابدا بوت نمی شود.

این ویژگی نخست در دستگاه هایی نمایش داده می شود که از آغاز با اندروید نوقا وارد بازار می گردند.

این امر همچنین می تواند سفارشی سازی دستگاه با استفاده از فریمورهای اختصاصی را دشوارتر نماید. گوگل اعلام کرده که هر دستگاهی با بوت لودر قفل شده از این ضمیمه برای چک کردن اصلاحات استفاده خواهد کرد و این پروسه با عرضه نوقا از قبل دشوارتر می گردد.

اینگونه تدابیر قطعا میتواند بسیار سودمند شود و مانع از آن شود که اسمارت فون شما به جولانگاهی برای ویروس ها بدل گردد (دست کم بعد از ری استارت کردن موبایل که اینطور است). کمپانی گوگل گفته هست که این فرایند می تواند وقفه یا اصطلاحا سکته هایی را در عملکرد دستگاه شما ایجاد کند و چون فرایند تایید ممکن هست دسترسی به بلوک های داده ای را متوقف کرده و رفتارهایی غیرعادی در دستگاه شما ایجاد کند، احتمال آنکه با اختلالات مرتبط با خطا روبرو شوید بسیار بالاست.

خوشبختانه باید به اطلاع تان برسانیم در خانواده محصولات نکسوس یا دیگر دستگاه هایی که بوت لودرشان باز هست این امر دردسر آفرین نخواهد شد.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *