مکان های دیدنی و جذاب شهر کوالالامپور پایتخت مالزی

کوالالامپور

مکان های دیدنی و جذاب شهر کوالالامپور پایتخت مالزی

وقتی که سفر شما خانوادگی باشد باید به دنبال جاذبه هایی باشید که کل خانواده از دیدن آن لذت ببرند و در این شرایط پیدا کردن یک مقصد گردشگری مقداری سخت میشود.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ اگر در فکر برنامه ریزی یک سفر در تعطیلات هستید چرا کوالالامپور را انتخاب نمی کنید؟ اینجا تا دلتان بخواهد پر است از جاذبه ها و مکان های دیدنی.

کوالالامپور ،پایتخت مالزی است که به سرعت در راه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و در ابعاد مختلف پیشرفت های زیادی داشته است. این شهر هر ساله میزبان حدود ۹میلیون گردشگر است که به عنوان یکی از پر بازدید ترین شهرهای جهان شناخته شده است. این شهر مانند ظرفی مخلوط از مالایی ها، چینیان و هندی ها است که آمیزه ای فرهنگی از این ۳نژاد را به وجود آورده است. در عین حال به دلیل زیرساخت های توسعه یافته شهر غربی و مدرنی است. در ماه نوامبر گذشته، من با خانواده ام به این شهر سفر کردم و به دیدار جاذبه هایی که محوریت خانوادگی دارد و تمام افراد خانواده ام می توانستند از آن لذت ببرند، رفتیم. با ما همراه باشید تا این جاذبه ها آشنا شوید.

هند کوچک

هند کوچک واقع در نزدیکی ایستگاه Sentral که به عنوان یک مرکز جمعیت هند در کوالالامپور معروف بوده و جذابیت زیادی برای گردشگرانی که به دنبال کشف فرهنگ و سنت های هندی هستند، دارد. ما از این جاذبه ۲ روز پیش از جشنواره دیپاوالی (جشنواره نور) بازدید کردیم. بنابراین ما از نزدیک شاهد این جشن بودیم. مغازه های فروش وسایل آتش بازی در این روزها پر رونق بودند و در گوشه گوشه این منطقه صدای موسیقی زنده هند به گوش می رسید. برای کسانی که به دنبال خرید لباس هند و چشیدن غذاهای اصیل هندی هستند این مکان بسیار جای خوبی است. گویا شما در آن واحد به دو کشور سفر کرده اید.

میدان مردکا

میدان مردکا عنوان یک پارک تاریخی و تفریحی معروف در کوآلالامپور است. در این محل، پرچم مالایا برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ به اهتزاز درآمده است. سرسبزی وسیع و زمین بزرگ بازی برای بچه ها از جمله نکات مثبت میدان مردکا است. در مجاورت میدان نیز ساختمان هایی تاریخی نظیر خانه سلطان عبدالصمد و مجتمع سلطنتی سلانگور برای بازدید گردشگران وجود دارد. البته توصیه من اینست که شب به دیدن میدان مردکا بروید. چرا که این پارک در زمان تاریکی نیز با لامپ های زیبا مانند روز بسیار روشن است و همراه با نسیم خنکی که می وزد، می تواند جای مناسبی برای استراحت شما پس از یک روز پر مشغله باشد.

قلعه فورموسا در مالاکا

مالاکا در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی کوالالامپور واقع شده است و لقب کوچک ترین ایالت مالزی را یدک می کشد. البته این ایالت به دلیل میراث فرهنگی و تاریخی غنی که در خود جای داده است، به عنوان دولت تاریخی مالزی نیز شناخته می شود. بسیاری از کلیساها، قلعه و خانه های قدیمی که در مالاکا وجود دارد، به این دلیل که این ایالت مدت زمان زیادی مستعمره کشورهای پرتغال و هلند بوده، رنگ و بوی اروپایی دارد. از جمله جاذبه های معروف در مالاکا رودخانه می کروز است. قلعه FAMOSA و برج مالاکا نیز از دیگر دیدنی های این منطقه است که گردشگران در بالای این برج می توانند یک نمای پانوراما ۳۶۰ درجه از تمام شهر را به نظاره بنشینند.

همچنین بخوانید: ۱۰ جاذبه گردشگری ملاکا

برجهای دوقلوی پتروناس

برج های دوقلوی پتروناس را می توان مشهورترین ساختمان نمادین در کشور مالزی دانست، که در فهرست رکوردداران آسمان های خراش های جهان نیز وجود دارد. البته این برج تا پیش از ساخت آسمان خراش تایپه بلندترین آسمان خراش در جهان بود. علاوه بر جاذبه ای که در بالای برج برای دیدن از کل کشور مالزی وجود دارد، در پایین این برج نیز می توانید از بازار و پارک زیبایی که وجود دارد، دیدن کنید. چرا که در هر روز ۱۰۰۰ بلیط برای بالا رفتن از برج فروخته می شود که ممکن است شما نتوانید آن را تهیه کنید. پس ناراحت نباشید و خود را به مشاهده از دیدنی های پایین برج مشغول کنید.

 

موضوع آزاد

 

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *