جذاب ترین تالارهای اپرا به همراه عکس

زیباترین و مجلل ترین تالار اپرا

Royal Opera House, London

جذاب ترین تالارهای اپرا به همراه عکس

اگر عاشق اپرا هستید پس بهتر است ۵ مقصد گردشگری زیر را در برنامه های خود اضافه کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ اپرا آمیزه ای از موسیقی و نمایش است و از انواع فاخر موسیقی باستانی به شمار می رود.

هنر اپرا روی صحنه هایی به اجرا درمی آید که ویژگی ها خاصی داشته باشند و قادر به نمایش گذاشتن تمامی عناصر این هنر باشکوه باشند. در جهان چندین تالار اپرا با این ویژگی ها وجود دارد که ما در این مطلب به تعدادی از آنها اشاره می کنیم. پس با ما همراه باشید.

Paris Opéra، پاریس، فرانسه

این تالار اُپرا در سال ۱۸۷۵ با طاق و ساختاری بسیار زیبا و جذاب ساخته شده است. سالن آن برای باله و اُپرا مناسب بوده و در حال حاضر بسیاری از برنامه ‌های تشریفاتی جهان در این تالار برگزار می گردد. از نمای مرکزی این سالن، چشم ‌انداز فوق ‌العاده ای از شهر پاریس دیده می‌شود. تمام قسمت‌ های داخلی این بنا با الهام از معماری دوران امپراطوری دوم فرانسه ساخته شده و در سال ۱۹۶۲، فرسکو یا دیوارنگاری جدید در قسمت مرکزی سقف آن ایجاد شده و زیبایی تالار را دوچندان کرده است.

تالار اُپرای سیدنی، استرالیا

این تالار اُپرا در سا ل ۱۹۷۳ در شبه جزیره ‌ای در بندر سیدنی افتتاح شده اولین اجرای عمومی آن، نمایش جنگ و صلح Prokofiev بوده است. این تالار اُپرای معاصر، چشم ‌اندازها و نماهای تماشایی دارد که دریایی پُر از قایق ‌های بادبانی زیبا از آن جمله می باشد. نمای بیرونی این تالار که توسط Jørn Utzon طراحی شده به گونه ‌ای است که بازدید کننده یک سری ورقه‌ صدفی شکل روی ‌هم ‌رفته را شبیه بادبان ‌ها مشاهده می کند. هر سالن با چوب ‌های مختلفی که کیفیت‌ صوتی تالار را ارتقا داد و ظاهر آن را زیباتر می‌سازد، قاب ‌بندی شده است. زیبایی این تالار در حدی است که بسیاری از گردشگران، نه برای اپرا بلکه تنها برای بازدید از بنای این سالن به آن مراجعه می‌کنند.

سالن Bolshoi، مسکو، روسیه

این سالن دارای یکی از شگفت ‌انگیزترین ارکستر سمفونی ‌های جهان است. این مکان یکی از سالن‌ های برتر روسیه به حساب می آید که از جنگ، آتش‌سوزی و انقلاب جان سالم به در برده است. Bolshoi، در سال ۲۰۰۵ به منظور بازسازی داخلی تعطیل شد و در پاییز ۲۰۱۱ مجددا بازگشایی شد. رواق نئوکلاسیک زرق ‌و ‌برق ‌داری با یک مجسمه آپولون در قسمت ارابه‌ مزین و آراسته شده و این ویژگی شکوهی دوچندان برای این بنا ایجاد کرده و بازدیدکنندگان استقبال ویژه ای از آن می‌کنند. چهار بالکن و یک گالری در قسمت بالا ارکستر را احاطه کرده اند. سکوی زیبای Bolshoi بیشتر به خاطر گروه باله تحسین ‌برانگیزش، معرفی می شود.

Yuri Grigorovich برنامه ‌های شگفت ‌انگیزی برای رقص باله در دریاچه قو، روماندا و عصر طلایی برگزار می کند.

تالار اُپرای رویال، لندن، انگلیس

از اوایل قرن ۱۸ تنها یک تالار اُپرا در مکان کنونی تالار اُپرای رویال در Covent Garden قرار داشت. ساختمان فعلی در اصل سومین ساختمانی است که در این مکان بنا شده است. George Handel، تعدادی از اُپراها مانند oratoriosرا منحصراً برای این مکان نوشته است. وی از سال ۱۷۳۵ تا زمان مرگش یعنی سال ۱۷۵۹، اجراهای فصلی منظمی در تالار اُپرای رویال به نمایش گذاشته و اولین اُپراهای او همیشه در این مکان به اجرا درآمده است.

La Scala، میلان، ایتالیا

می‌توان تالار Teatro alla Scala در میلان در ایتالیا را از محبوب ‌ترین تالار اُپراهای جهان به حساب می آید. نام این سالن مستقیماً با اشاره به کلمه اُپرا گرفته شده است. کانال مقعری که زیر کف چوبی ارکستر قرار دارد، از ویژگی ‌های بصری این تالار بوده و گفته می‌شود که به آکوستیک های شگفت ‌انگیزی مجهز می‌باشد. این تالار در سال ۱۷۸۸ ساخته شده و نشانگر استعدادهای فراموش ‌نشدنی افرادی چون Bellini، Rossini، Verdi و Donizetti می‌باشد.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *