برای موفقیت تنها یک راه باقیست و آن خودتان هستید.

چشمه معدنی دیگ رستم ثبت ملی شد + عکس

چشمه معدنی دیگ رستم ثبت ملی شد + عکس

 چشمه معدنی دیگ رستم رسما در آثار ملی ثبت شد

چشمه معدنی دیگ رستم طبس

چشمه ی دیگ رستم که یکی از مهم ترین چشمه های معدنی استان خراسان جنوبی به شمار می آید، به تازگی در فهرست میراث طبیعی ملی به صورت رسمی ثبت شد .

پرونده پیشنهاد ثبت چشمه ی معدنی دیگ رستم طبس در مراسم کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی که در تاریخ ۹۵/۲/۸ در سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشورمان برپا شد. بعد از تائید کارشناسان این چشمه ی معدنی در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسید.

زهرا رضایی ملکوتی کارشناس ثبت میراث طبیعی استان خراسان جنوبی در این مورد گفت:

چشمه رستم یکی از چشمه های معدنی در جنوب خراسان جنوبی است که به دیگ رستم شهرت دارد.

وی ادامه داد: که این چمشه معدنی که در پیرامون محل جوشش آن و مسیری که آب به سمت پایان سرازیر می شود همه به رنگ زرد می باشند که علت آن قرار گرفتن گوگرد در داخل این چشمه است.

خانم ملکوتی افزود: این چشمه حرارت بسیار زیادی دارد که در محل خود چشنه در آستانه ی جوشیدن است بعد از طی کردن مسافت مسیری حدود ۲۰۰ متر آب به داخل استخری راهی می شود. در این مسیر ، کمی از گرمایی آب گرفته می شود و در استخر حرارت آن به حدی می رسد که می شود شنا کرد و بخاطر همین حرارت و املاحی که این آب دارد از آن برای رفع دردهای رماتیسمی و آب درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

ملکوتی اظهار داشتند: که در نزدیکی این چشمه و در دل کویر، منطقه بسیار بزرگی از سنگ های آتشفشانی قرار دارد که در سفرنامه های جهانگردان نیز به آن اشاره شده است.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *

-