راهنمای مصرف قرص ال دی LD یا پیشگیری از بارداری

راهنمای مصرف قرص ال دی LD یا پیشگیری از بارداری
دانستنیهای مصرف قرص ال دی یا قرص پیشگیری از بارداری
 قرص پیشگیری از بارداری: بارداری یکی از موهبت های خداوند است که برای هر خانمی ممکن است بعد از ازدواج پیش بیاید اما برخی از زوج ها تمایلی به بچه دار شدن ندارند و بنابرای سعی می کنند از آن پیشگیری کنند و یکی از مطمئن ترین روشهای جلوگیری از بارداری هم استفاده از قرص های ضد بارداری است که در این مطلب به طور مفصل در مورد چگونگی مصرف و همینطور عوارض مصرف انها با شما صحبت کرده ایم که امید داریم مورد استفاده شما قرار گیرد.
قرصهای ضد بارداری

باید بدانید که قرص های ال دی برای مواردی دیگر هم ممکن است مورد مصرف قرار گیرند اما مهمترین کاربرد انها برای جلوگیری از بارداری است .

روش استفاده از قرص های ضد بارداری

قرص‌های اچ دی به صورت خوردن روزی یک قرص در ساعت ثابت است که از روز اول دوره ماهانه آغاز شده و تا ۲۱ روز مصرف می‌شود. پس از یک‌هفته استراحت (وقفه)، دوباره بسته جدیدی از قرص‌ها مصرف می‌شود.

نکته مهم در مصرف قرص های ضدبارداری:

دقت کنید که قرص‌ ها باید هر روز، در ساعت ثابتی مصرف شوند. اگر که یک نوبت قرص فراموش شود، باید به محض به یاد آوردن قرص مصرف شود، در غیر این صورت در نوبت بعدی ۲ قرص مصرف گردد. اما درصورتی که مصرف قرص‌ها در ۲ روز متوالی فراموش شود، باید در ۲ روز بعدی، هر روز ۲ قرص خورده شود و از روز سوم، طبق روال عادی مصرف شود.

در مواردی حاد که مصرف قرص‌ها بیش از ۳ روزمتوالی فراموش شود، باید تا انتهای دوره سیکل از سایر روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده کرد.

حواستان باشد که:

اگر بیمار شدید و حالات تهوع و یا اسهال داشتید باید از روشی دیگر برای جلوگیری استفاده کنید چرا که در استفراغ یا اسهال شدید جذب گوارشی دارو کم می‌شود و بهتر است در مدت بیماری از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری نیز استفاده شود.

عوارض مصرف قرص های ضد بارداری

هر دارویی با عوارضی همراه است که مصرف قرص های ضد بارداری هم از این قاعده مستثنا نیستند در ادامه این مطلب از پورتال تاروت رنگی اهم عوارض جانبی مصرف قرص های ضدبارداری را می خوانید:

بالا بردن احتمال ترومبوآمبولیسم وریدی

افزایش بیماری‌های صفراوی و تشکیل سنگ کیسه‌صفرا

تهوع، استفراغ، سردرد ملایم یا سردردهای میگرنی شدید

خون‌ریزی‌های نامنظم در دوره قاعدگی

افزایش وزن

آکنه و پرمویی

انواع روشهای جلوگیری از بارداری

موارد منع مصرف قرصهای ضدبارداری

این دارو در صورت وجود یا سابقه بیماری‌های ترومبوآمبولیک، بیماری‌های عروقی مغز، سکته قلبی، بیماری شریان کرونر، بالابودن مادرزادی چربی‌های خون، سرطان پستان شناخته شده یا قابل پیش‌بینی، سرطان دستگاه تناسلی زنانه و یا سایر سرطان‌های وابسته به هورمون، خونریزی مهبلی تشخیص داده نشده یاغیرعادی، تومورهای کبدی و نارسایی عملکرد کبد نباید مصرف شود.

تداخل‌های دارویی که اثر قرص ها را کاهش می دهد

برخی از ترکیبات ضدباکتری مثل ریفامپین و آنتی‌بیوتیک‌های وسیع الطیف مانند آمپی‌سیلین و تتراسیکلین‌ها، ترکیبات ضد صرع مانند کاربامازپین، فنوباربیتال، فنی‌توئین وپیریمیدون، و ترکیبات ضد قارچ مانند گریزئوفولوین موجب افزایش متابولیسم قرص‌های خوراکی ضدبارداری می‌گردند و اثربخشی ال دی را کم می‌کنند.

ال دی با اثر ضدانعقاد داروهای ضدانعقاد خون خوراکی مثل وارفارین، مقابله‌می‌کند. همچنین غلظت پلاسمایی سیکلوسپورین در تجویز همزمان با این دارو، افزایش می‌یابد.

منبع:سلام دکتر

عوارض قرص ضدبارداری |  تاثیر قرص ال دی  |  عوارض قرص ld  | ترکیب قرص ال دی  | قرص جلوگیری از حاملگی | قرص های پیشکیری از بارداری |  قرص ضد بارداری |  انواع قرص های ضد بارداری | قرص های ال دی | چگونه با قرص مانع از بارداری شویم | چگونه از قرص های ال دی استفاده کنیم | مضرات قرص های ال دی

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *