آموزش نصب اندروید ۶ مارشمالو روی کامپیوتر و لپ تاپ

آموزش نصب اندروید ۶ مارشمالو روی کامپیوتر و لپ تاپ
روش و راهکار نصب اندروید ۶٫۰ مارشمالو بر روی کامپیوتر

Screenshot (19)

زندگی ایرانی : آیا تازه ترین نسخه از سیستم عامل گوگل، اندروید ۶٫۰ مارشمالو برای گوشی هوشمند شما ارائه نشده است؟ جای هیچ ناراحتی نیست. اگر دارای یک کامپیوتر یا لپ تاپ باشید می‌توانید همین حالا این سیستم عامل عالی را به راحتی روی سیستم خود امتحان کرده و از آن استفاده کنید .

برای این کار شما نیاز به یک ماشین مجازی یا ” VirtualBox ” خواهید داشت. از معروف ترین نرم افزار‌های ماشین مجازی برنامه‌های VirtualBox  ، Hyper-v و VMware است که می‌توانید با نصب آن‌ها به راحتی این سیستم عامل را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

پیش نیاز

ما در این آموزش با نرم افزار VirtualBox قصد نصب اندروید را داریم که می‌توانید از این لینک نرم افزار مربوطه را دانلود کنید. این نرم افزار حجمی حدود ۱۰۰ مگابایت خواهد داشت. سپس نیاز است تا فایل‌های مربوط به اندروید ۶٫۰ مارشمالو را دریافت کنید. فایل‌های مربوط به اندروید را نیز از طریق این لینک می‌توانید دریافت کنید که حجمی حدود ۴۵۰ مگابایت خواهد داشت.

آموزش

مرحله اول: وارد نرم افزار VirtualBox شوید و از قسمت بالا بر روی آیکون آبی رنگ New کلیک کنید. از پنجره‌های باز شده مطابق تصویر زیر در کادر باز شده گزینه میانی را برگزینید و سپس  کلید Create را بفشارید.

در کادر باز شده مطابق تصویر نام را Marshmallow وارد کنید. گزینه Type را بر روی گزینه Linux قرار داده و گزینه سومی Version را Other Linux (32-bit) برگزینید و سپس بر روی کلید Next کلیک کنید.

Screenshot (19)

مرحله دوم: در پنجره بعدی میزان رمی که باید به این سیستم عامل اختصاص دهید قابل تنظیم است. برای استفاده بهتر خوب است که این میزان را بر روی ۱۵۰۰ مگابایت قرار دهید. در نظر داشته باشید که گزینه شما نباید از قسمت سبز عبور کند.

Screenshot (20)

مرحله سوم: در آخرین قسمت این بخش باید گزینه وسطی را مطابق تصویر انتخاب کرده و بر روی Create کلیک کنید.

Screenshot (21)

مرحله چهارم: حال پنجره جدیدی باز خواهد شد. گزینه اول VDI را برگزینید و بر روی گزینه Next کلیک کنید. در مرحله بعدی گزینه Fixed size را انتخاب کرده و در نهایت کلید Next  را بفشارید.

Screenshot (22)

Screenshot (23)

مرحله پنجم: حال برای این سیستم عامل باید یک فضا اختصاص دهید. این فضا همانند فضای داخلی گوشی شما خواهد بود بنابر این می‌توانید به طور استاندارد میزان ۸ گیگابایت را انتخاب کرده و در کادر بالای آن نیز فولدر Marshmallow را برگزینید. اگر نبود آن را بسازید. در نهایت بر روی کلید Create بفشارید. اندکی صبر کنید تا این قسمت ساخته شود.

Screenshot (24)

Screenshot (25)

مرحله ششم: مطابق تصویر زیر بر روی آیکون Settings ( تنظیمات ) کلیک کنید. از سمت چپ پنجره باز شده گزینه Storage را بزنید. بر روی آیکونی که در تصویر مشاهده می‌کنید کلیک کرده و فایل مرتبط با اندروید مارشمالو را که پسوند iSO دارد برگزینید و سپس کلید OK را بفشارید تا وارد قسمت اصلی نرم افزار شوید.

4

مرحله هفتم: حال کار تمام است و کافیست تا از قسمت بالایی بر روی آیکون سبز رنگ Start کلیک کرده تا نصب آغاز شود. پس از کلیک صفحه جدیدی باز خواهد شد. در این صفحه آبی رنگ کافیست تا گزینه install your Android-x86 to harddisk را برگزینید و سپس کلید اینتر را بفشارید.

5

مرحله هشتم: در این مرحله بر روی گزینه دوم Create/Modify partitions رفته و اینتر را بزنید. سپس از دو گزینه Yes و No عبارت No را انتخاب کنید.

6-1

مرحله نهم: در این مرحله شما نیاز خواهید داشت تا یک پارتیشن جدید بسازید. ابتدا اینتر را بزنید. سپس به مسیر New > Primary > Bootable > Type رفته، سپس عبارت Yes را نوشته و کلید اینتر را بفشارید. اگر مراحل را درست پیش رفته باشید تصویر زیر را مشاهده خواهید نمود.

7

مرحله دهم: در این مرحله پارتیشنی که ساخته‌اید را انتخاب کنید. وقتی بوت لودر GRUb را مشاهده کردید گزینه Yes را انتخاب کنید. مرحله بعدی را نیز به همین شکل طی کنید تا کار تمام شود.

8

مرحله یازدهم: حالا شما توانسته‌اید سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. کافیست بر روی گزینه Run Android-x86 ضربه زده تا وارد این سیستم عامل شوید.

9

Marshmallow-screen

 هرگاه که قصد استفاده از این سیستم عامل را داشتید باید از طریق نرم افزار VirtualBox به آن دسترسی داشته باشید. توجه کنید که دیگر مراحل بالا نیازی نیست و فقط کافیست آن را اجرا کنید.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *