عظیم ترین ماشین های خاص با کارکردشان

عظیم ترین ماشین های خاص با کارکردشان

بزرگترین ماشین های عجیب دنیا را ببینید

بزرگترین ماشین های عجیب دنیا را ببینید 

صنعت برخی مواقع احتیاج به ماشین آلات بزرگ و غول پیکر دارد که بوسیله آن ها می تواند نیازهای خود را رفع کند. شما تا به حال چه ماشین آلاتی بزرگی را دیده اید؟ ماشین ها ابزاری هستند که از یک یا چند جزء تشکیل شده و از منابع انرژی تغدیه می‌کنند تا وظیفه خود را برای رسیدن به هدف مشخص انجام دهند.

گستره ماشین‌ ها بسیار وسیع است و از یک پیچ تا هواپیما را در بر می‌گیرد. اما گاهی ماشین ها بسیار بزرگتر و عجیبتر از آن چیزی هستند که ما می شناسیم؛ در این مطلب قصد داریم خارق‌العاده ترین و غول پیکرترین ماشین های جهان را معرفی کنیم.

چند نمونه از غول پیکرترین ماشین های جهان

عنکبوت مکانیکی

در سال ۲۰۰۸ یک شرکت فرانسوی به نام La Machine از عنکبوت غول پیکر La Princesse در لیورپول رونمایی کرد. عنکبوت مکانیکی ۱۵ متری بیش از ۳ کیلومتر در ساعت سرعت داشته و می‌تواند ۲۵۰ نفر را در خود جای دهد. در رونمایی از La Princesse در لیورپول این عنکبوت به راحتی از یک ساختمان متروکه بالا رفت.بزرگترین ماشین های عجیب دنیا را ببینید

چرخ بیل هیدرولیکی

چرخ بیل Bagger به عنوان دومین ماشین بزرگ جهان شناخته می‌شود. ساختار خشن و بی رحم این دستگاه از تیتان ساخته شده است. Bagger در سال ۱۹۹۵ در آلمان ساخته شد و دارای ۹۶ متر ارتفاع و ۲۲۵ متر طول بوده و وزن آن نیز در حدود ۱۴ هزار تن است. این چرخ بیل غول پیکر در روز می‌تواند ۲۴۰ هزار متر مکعب بر روی زمین حرکت کند.بزرگترین ماشین های عجیب دنیا را ببینید

برخورد دهنده هادرونی بزرگ

یک شتاب دهنده ذره‌ای و برخورد دهنده مستقر در سازمان تحقیقاتی سرن در نزدیکی‌های ژنو سوئیس وجود دارد که با نام LHC یا برخورد دهنده هادرونی بزرگ (Large Hadron Collider) شناخته می‌شود. این دستگاه که به عنوان یکی از غول پیکرترین ماشین های جهان شناخته می‌شود، برای بررسی ساختار اتم و کشف ذره بنیادی هیگز کاربرد دارد.

در آزمایشگاه سرن، پروتون‌ها در یک تونل ۲۷ کیلومتری شتاب می‌گیرند و با انرژی ۱۴ تریلیون الکترون ولت به هم برخورد می‌کنند تا نشانی از بوزون هیگز را کشف کنند.این دستگاه عظیم‌الجثه در روز ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۸ راه اندازی شد اما ۹ روز پس از آن به علت بالا رفتن دمای آهنرباهای ابر رسانا و ایجاد نقص فنی متوقف شد تا اینکه در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۰۹ مجدداً شروع به کار کرد.
بزرگترین ماشین های عجیب دنیا را ببینید

بزرگترین کشتی جهان

این کشتی بزرگ با وزن ۶۰۰ هزار تن در هنگام بارگیری، در دو بخش جدا از هم ساخته شد و سپس به یکدیگر متصل شد. ارتفاع آن ۴۵ متر بیشتر از ساختمان امپایر استیت بوده و عرض آن نیز ۷۴ متر است. ظرفیت کل مخازن ذخیره سازی مواد نفتی مایع در این کشتی معادل ۱۷۵ استخر المپیک است.بزرگترین ماشین های عجیب دنیا را ببینید

بزرگترین ربات دنیا

ربات اژدهای Zollner با ارتفاع ۱۵ متر و وزن ۱۱ تن به صورت رادیویی کنترل می‌شود و نفس آن از آتش است. Zollner به وسیله یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۱۴۰ اسب بخار حرکت می‌کند و یک بال آن ۱۱ متر طول دارد. این ربات از اجزای الکتریکی و هیدرولیکی تشکیل شده و از ۹ کنترل کننده مجزا برخوردار است که هر کنترل کننده دارای دو پردازنده تی آی، یک میکرو کنترلر فوجیتسو و ۲۳۸ سنسور برای تشخیص محیط است.

بزرگترین ماشین های عجیب دنیا را ببینید

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *