کارهای خطرناک برای باروری مردان

کارهای خطرناک برای باروری مردان

ناباروری در مردان

کارهایی که باروری در مردان را به خطر می‌اندازد

با انجام برخی کارها، مردان به طور ناخواسته و غیر عمد به تعداد جفت‌های نر خود و کیفیت آن‌ها آسیب می‌زنند و ممکن است تجربه لذت پدر شدن را از خود دور کنند .

خبرها حاکی از آن است که بسیاری از مردان به حدی به تعداد جفت‌های نر خود دقت می‌کنند که از کیفیت آن و نقش مهم کیفیت جفت‌های نر در باردرای غفلت می‌کنند. متاسفانه حدود ۱۵ درصد از زوج‌ها پس از یک سال یا بیشتر بعد از تلاش برای بارداری نمی‌توانند موفق شوند و علت بیشتر این موارد بی‌کیفیت بودن جفت‌های نر در مردان است است. عوامل بسیاری وجود دارد که سبب می‌شود کیفیت جفت‌های نر در مردان کاهش یابد و باروری آن‌ها را مشکلاتی روبه‌رو کند.

از جمله اقداماتی که سبب آسیب به جفت‌های نر می‌شود بیش از حد رفتن به سونا و تعرق در آنجا است. بسیاری مردان به منظور کاهش وزن، تفریح و تعرق به سونا می‌روند، در صورتی که بر اثر زیاد رفتن به سونا و زیاد ماندن در آنجا به جفت‌های نر خود آسیب می‌رسانند. توصیه می‌شود که تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در سونای خشک یا مرطوب بمانید.

از طرف دیگر استرس و فشار روحی و همچمنین اضطراب در مورد رویدادهای زندگی و کاری می‌تواند آسیب‌های جدی را به سلامتی مردان و جفت‌های نر آن‌ها وارد کند زیرا حین تجربه استرس هورمون کورتیزول در بدن منتشر می‌شود که قدرت باروری مردان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

علاوه بر این، استفاده مداوم و زیاد از لپ‌تاپ و قرار دادن آن بر روی بدن سبب انتشار گرما و برخی پرتوها می‌شود که منجر به صدمه رساندن به جفت‌های نر در مردان می‌شود. بهتر است طی استفاده از لپ‌تاپ آن را دور از بدن خود نگه دارید و از روی میز از آن استفاده کنید و دسترسی به آن را کاهش دهید.

در نهایت پیروی از برنامه غذایی نامناسب، نداشتن فعالیت بدنی به طور منظم، قرار گرفتن در معرض برخی آفت‌کش‌ها و سموم، استعمال دخانیات و مصرف الکل می‌تواند از جمله مواردی باشد که می‌تواند لذت پدر شدن را از آقایان بگیرد.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *