مکان های گردشگری و جذاب توریستی پکن پایتخت چین

جاذبه های گردشگری چین

مکان های گردشگری و جذاب توریستی پکن پایتخت چین

چین پر است از جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی مهیج و برای کسی که قصد سفر به این کشور را داشته باشد همیشه تجربه های تازه وجود خواهد داشت.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ منطقه دانگ‌چنگ در نزدیکی دریاچه هو های یکی از مکان‌ های فوق ‌العاده زیبای حومه شهر بیجینگ (پکن) محسوب می‌شود. در این مکان شما می‌توانید یک نگاه اجمالی بر زندگی روزمره جاری در معابر و کوچه ‌هایی که بخشی از قدیمی ‌ترین مناطق مسکونی کشور و شهر بیجینگ قدیم به حساب می‌آیند (در بیجینگ به خوتونگ معروف هستند) داشته باشید. بسیاری از بافت ‌های قدیمی یا به بیان دیگر خوتونگ ‌ها، فروریخته و یا با ساختمان‌ های بلند و آسمان ‌خراش‌هایی که کرانه آسمان بیجینگ را فتح کرده‌اند جایگزین شده‌اند. اما ساکنان کنونی خوتونگ (مخالفان توسعه ‌یافتگی) در تلاش برای حفظ و حراست از خوتونگ ‌ها هستند. فرماندار شهر پس از تشخیص جاذبه گردشگری خوتونگ، این منطقه را حفاظت شده اعلام کرد. نقشه پکن را به دست بگیرید و به دنبال خیابانی به نام نانلوگو زیانگ (Nanluoguxiang) بگردید و آن را نقطه شروع این منطقه در نظر بگیرید. با ما همراه باشید تا از دیدنی های پکن بیشتر بدانید.

دریاچه هو های که قبلا نام آن برده شد در ماه های گرم سال یک مکان فوق ‌العاده برای تفریح و قدم زدن است و نیز در ماه های سرد که دریاچه یخ می ‌زند می‌توان با اجاره اسکیت (یا یک صندلی که شبیه به سورتمه به پایه ‌هایش متصل است) کمی روی یخ ‌ها خوش گذراند.

به وقت گردش در پکن به هیچ وجه نمی‌توان از دیدار میدان تیان ‌آن من صرف نظر کرد. این میدان نمادین و پر جنب و جوش که فضای آن آکنده از شکوه و عظمت گذشته است تصویر غیرقابل انکار مردی را به ذهن تداعی می‌شود که در این میدان در مقابل تانک ‌ها قد علم کرد.

همچنین بخوانید: بهترین جاهای دیدنی چین

شهر ممنوعه مانند برنج سرخ شده که نمادی از منوی غذای چینی است یک یادمان مشهور از بیجینگ است. شهر ممنوعه که مانند اردوگاهی با دیوارکشی بلند و وسیع است در زمان سلسله ‌های مینگ و چینگ به عنوان منزلگاه دربار پادشاهی ساخته شد و به قدری وسیع است که بسیاری از ساکنان قدیم آن گفته ‌اند که در تمام طول عمر خود به زحمت توانسته‌اند ۳۰ فوت از دیوار را بالا بروند. اگر بخواهید به هر گوشه از سایت میراث ‌های جهانی یونسکو نگاهی بیندازید به یک روز کامل زمان نیاز دارید و اگر صادق باشیم پس از مدتی همه آنها شبیه به هم به نظر می‌رسند بنابراین قبل از اینکه حوصله ‌تان سر برود بهتر است قصر موزه را که بسیار تاثیرگذارتر از دیوار چین است، مشاهده کنید.

استادیوم آشیانه پرنده (Bird’s Nest) و مرکز مسابقات آبی مکعب آبی (water cube) یکی از به یاد ماندنی ‌ترین مکان ‌های برگزاری مسابقات المپیک در قرن اخیر محسوب می‌شوند. اگر به منطقه پارک المپیک در شرق چین بروید بسیاری از تصاویر کارت ‌پستال ‌ها و یادگاری‌ های ارزشمند را از نزدیک خواهید دید.
قدم زدن در یکی از پارک‌ های چین در ساعات ابتدایی صبح، بهترین راه برای شروع روز در این شهر است. شما می‌توانید در پارک به تماشای تصویر مرد متفکری که روی برد ورزشگاه قرار دارد و نماد گروهی از مردم در حال تمرین ورزش مراقبه ‌ای تای چی است و نیز دورنمای چین (البته از نوع کمی تصنعی) بپردازید. پارک ‌های بی ‌های، چائویانگ و پرپل بامبو همگی گزینه های بسیار خوبی برای این کار هستند.
اگر موفق شدید تنها به بازدید یکی از پارک‌ های بیجینگ بروید، پهنه سبز وسیعی که قلعه بهشت (Temple of Heaven) را احاطه کرده مشاهده کنید. مجموعه این قلعه به دستور امپراطوری که شهر ممنوعه تحت فرمان او بنا شده بود ساخته شده است. این قلعه در سال ۱۴۲۰ بنا شد (امپراتورها برای دعا و ستایش خداوند به سبب برداشت خوب محصول به آنجا می‌رفتند) و در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. پارک اطراف آن یکی از سبزترین مکان‌ های بیجینگ است.

beijing

همچنین بخوانید: نقشه گردشگری چین

یک ضرب المثل قدیمی چینی می‌گوید “کسی که دیوار بزرگ را ندیده باشد مرد بزرگی نیست”. و به راستی سفر به کشور چین بدون دیدن تپه‌ های گرداگرد شهر از روی دیوار بزرگ لطفی ندارد. تقریبا تمام هتل ‌های بیجینگ بلیط سفر به دیوار بزرگ را ارائه می ‌دهند. بسیار مهم است که قبل از آغاز مسیر بدانید که چه می‌خواهید. بسیاری از تورهای دیوار بزرگ، برنامه بازدید از بخش توریستی بدلینگ (Badaling) را دارند. بازدید از این قسمت دیوار در واقع به سبب نزدیکی به پکن و امکانات وسیع خدمات ‌رسانی به گردشگران (مانند اتومبیل ‌های برقی، گذرگاه به تازگی سنگفرش شده، پلکان حفاظ دار و حتی یک سرسره طولانی که شما را به سطح زمین برمی‌گرداند) بسیار راحت و کم زحمت است. بخش بدلینگ به خاطر فضای گردشگری خود شهره است و مملو از فروشگاه، رستوران و بسیاری چیزهایی دیگری است که از دیوار آویخته شده‌اند. رفتن به قسمت جین ‌شالینگ دیوار بزرگ یکی دیگر از گزینه‌ های نه چندان جسورانه به شمار می آید. فاصله داشتن این قسمت از پایتخت (با اتوبوس حدود سه ساعت) کمی از محبوبیت آن کاسته است اما به واقع ارزش دیدن را دارد. در اینجا تعداد گردشگران کمتری (و خرت و پرت‌ فروشی‌های کمتر) به چشم می‌خورند و شما بدون وجود هر گونه مانعی مانند پارکینگ ‌ها یا پلکان نرده دار می‌توانید از زیبایی طبیعت بکر و خوش منظره لذت ببرید. همچنین، باید بدانید که بسیاری از تورهای سازمان ‌دهی شده به دیوار بزرگ شامل توقف‌ های طولانی در محل عمده ‌‌فروشان صنایع دستی، سرامیک و سنگ ‌های قیمتی است که در آن همه طر‌ف های دخیل در برنامه ‌ریزی سعی دارند از گردشگران دلار دریافت کنند. برخی از برگزار کنندگان نیز بر خلاف بقیه “سفر بدون توقف به دیوار” را تبلیغ می‌کنند. به شما پیشنهاد می‌شود که در هنگام رزرو سفر به این نکات توجه داشته باشید.

موضوع آزاد

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *