طرز تهیه ماست در خانه + دستور ماست زدن

طرز تهیه ماست در خانه + دستور ماست زدن

طرز تهیه ماست: در این مطلب برای شما عزیزانی که دوست دارید ماست در منزل درست کنید، روش تهیه ماست را در نظر گرفته ایم که امیدواریم بپسندید. با ما همراه باشید.

آموزش درست کردن ماست

آموزش گام به گام درست کردن ماست در منزل :

مواد مورد نیاز:
شیر پاستوریزه یک لیتری ۳ پاکت
برای هر یک پاکت یک لیتری ۵/۱ تا ۲ قاشق غذا خوری ماست تازه

نحوه درست کردن ماست:

روش تهیه ماست خانگی

در گام اول شیر را بگذارید تا بجوشد. بعد از اینکه جوش آمد آن را بگذارید تا خنک شود. شیر باید در حدی سر شود که به اصطلاح به آن ولرم گفته می شود. دمای تقریبی ان در حد ۲۰ درجه سانتیگراد باید باشد.

ماست خانگی

در مرحله بعد ماست را به این شیر ولرم اضافه کنید. پورتال تاروت رنگی به شما توصیه می کند که: برای هر پاکت شیر یک لیتری یک و نیم تا دوقاشق غذا خوری ماست کافی است و مطمئن باشید ماست خوشمزه ای می شود. نکته مهم آن است که ابتدا ماست را در یک لیوان از همان شیر خوب مخلوط کنید و در کل شیر بریزید بعد درب قابلمه را پارچه خیلی نازکی بکشید که وقتی بخار می کند ذرات آب داخل ماست نریزد.

مرحله حساس کار درست کردن ماست در خانه آن است که یک پارچه یا ملحفه ضخیم دور ظرف ماست تان بپیچید و اجازه دهید تا برای ۵ الی ۶ باقی بماند بعد از این مدت ماست را داخل یخچال برای مدت یک روز نگه دارید.

طرز تهیه ماست در خانه

اگر ماست شیرین یا ترش دوست دارید….

روش تهیه ماست ترش:

اگر دمای شیر مایه زده شده بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد یعنی سوزان باشد، مایه ماست تازه نباشد یا میزان آن زیاد باشد، دمای گرمخانه گذاری بالا باشد، زمان تخمیر طولانی شود یا ماست پس از خروج از گرمخانه به کندی سرد شود، بدون شک ماست ترش می شود.

روش تهیه ماست شیرین:

اگر دمای شیر مایه زده شده و گرمخانه کمتر از دمای بدن باشد و مایه ماست تازه باشد احتمال این که ماست شیرین شود زیاد است.

نکته مهم در تهیه ماست:برای تهیه ماست، بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید زیرا هرچه چربی شیر بیشتر باشد ماست سفت‌ تری خواهید داشت.

دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



لطفاً جمع زیر را انجام دهید *